Afgelopen zaterdag 27 oktober stond de thuiswedstrijd tegen Yerseke op het programma. Na het teleurstellende resultaat  van vorige week tegen mzc’11 hadden we wat recht te zetten tegen de concurrent van vandaag Yerseke.

Tijdens de bespreking werd de opstelling en de tactiek besproken. De opstelling kende een aantal wijzigingen ten opzichte van vorige week. Waar Maikel vorige week nog in de spits stond speelde hij dit keer als linksback. Jeffry schoof een plaatsje door naar het middenveld en verving daar de geblesseerde Beau en Roy de Visser mocht na 2,5 jaar blessureleed zijn opwachting maken in de basis als nr. 10.

De opstelling:

Jordi op de goal, de defensie (vrnl) Lennart, Jorden, Jasper, Maikel, op het middenveld Bjorn, Jeffry en Roy In de voorhoede: Aron, Alex, Tiemen

Op de bank namen Peter Gideonse, Peter Francke en Sil plaats.

Op een regenachtige morgen werden de standen van de regenmeter nog eens besproken in de app, waar er in Grijpskerke wel 25mm werd gemeten blijf het peil gelukkig in Serooskerke hangen op 21mm. Dit resulteerde in een perfect te bespelen mat. Om half 3 toen het zonnetje zich ook voorzichtig liet zien werd er afgetrapt.

De eerste paar minuten was het nog even zoeken, dit resulteerde dan ook in de eerste kans voor Yerseke. Serooskerke was gewaarschuwd voor de twee makkelijk scorende spitsen van Yerseke in de naam van Arjen de Koeijer en Sylvio Hage. Na een paar minuten was het dan toch Arjen de Koeijer die aan de aandacht van het centrale duo ontsnapte, maar gelukkig voor ons stond zijn vizier nog niet op scherp. Na deze gemiste kans kon de gala voorstelling van Seroos dan echt beginnen.  De bal werd geconcentreerd rondgespeeld en Yerseke kwam er niet aan te pas. In een tijdsbestek van iets meer dan 10 minuten ging het verschil van 0-0 naar een verdiende 4-0 voorsprong. In de 23e minuut kreeg Alex na een afgeslagen corner de bal op de rand van de 16meter in zijn voeten en schoot de bal diagonaal in de bovenhoek 1-0! Na de 1-0 voorsprong leek alles een Seroos zijde te lukken, de bal ging gemakkelijk van voet naar voet en wederom na een corner die slecht werd weggewerkt belande de bal voor de voeten van Roy. Hij aarzelde geen moment en schoof de bal beheerst onder de keeper door 2-0! We bleven goed voetballen en via een afgemeten voorzet van Maikel was het Tiemen die met zijn eerste competitie doelpunt voor de 3-0 tekende. Het hield maar niet op want niet veel later prolongeerde Aron een wat ‘matige’ voorzet van Lennart deze tot een assist door de bal achter de doelman te koppen. In een tijdsbestek van iets meer dan 10 minuten stonden we met 4-0 voor. In de rust werd nogmaals aangehaald dat we niet moesten verslappen en geconcentreerd moesten blijven voetballen. De tweede helft was na de verdiende voorsprong iets minder spectaculair, maar daardoor niet minder goed. In de tweede helft creëerde we nog een aantal goede kansen en was het uiteindelijk wederom Alex die een perfecte voorzet van Lennart keurig binnen schoot 5-0! Enige smetje op deze keurige overwinning is de blessure van Berko, hopelijk valt de knieblessure mee en kan Gerrit volgende week in de topper tegen Terneuzense Boys beschikken over een fitte selectie.

We hopen volgende week ook weer op jullie support in de kraker in de 2e klasse in en tegen de boys uit Terneuzen.

Een samenvatting van deze wedstrijd, gemaakt door Frans van Pagee, is hier te bekijken.