Op zaterdag 27 oktober mocht Seroos 2 aantreden tegen Zwaluwe 2. Omdat er al om 12 uur uitgespeeld moest worden verzamelden we om kwart voor 10 in de kantine. Het weer was toen nog niet zo heel best, maar het zou stoppen met regenen. Eenmaal vertrokken vanaf sportpark Noordhout richting de Kwarrehoek namen we ook nog een toeristische route door Nieuwland, Jeroen had daar eerder deze ochtend met zijn team moeten voetballen alleen had zijn schoenen laten staan.

Toen we later aankwamen in de kleedkamer kregen we de opstelling door van Lieven. Deze is bijna hetzelfde als die van vorige week met enige wijzigingen. De opstelling was als volgt: Jens op de goal, in de verdediging Jeroen, Jeffrey, Arjan en Niels, Op het middenveld Jordi, Steven, Jannick en Mees en in de spits Robbie met Melvin.

De eerste helft begon Seroos niet heel slecht maar toch kreeg het gelijk twee doelpunten tegen, en zo stond het dus ook binnen 10 minuten al 2-0 voor Zwaluwe. Na wat kleine wijzigingen op het middenveld begon Seroos de wedstrijd steeds beter onder controle te krijgen. Dit resulteerde dan ook al snel in een goal. Robbie maakte een actie vanaf de linkerkant van het veld naar binnen en haalde verwoestend uit, de bal kwam op de lat en stuiterde op de grond. Nog steeds is niet zeker op de bal er hier al in zat, maar dit maakte later niks meer uit omdat Melvin heel scherp was. Hij was later namelijk degenen die de bal in de goal kopte. Niet veel later volgde er uit een hoekschop van Jannick nog een doelpunt, wederom maakte Arjan deze fraai af met het hoofd. Nu Seroos de stand weer gelijk had getrokken kon het weer rustiger aandoen, dit gebeurde alleen niet. Mees wist in de eerste helft ook nog een goal mee te pakken, hij schoot hem om de keeper heen tegen de binnenkant van de paal. 2-3. In de laatste minuten van de eerste helft kreeg Seroos nog een goal tegen, een beetje onnodig volgens de meeste spelers maar het was toch echt 3-3.

In de rust vonden er een aantal positiewisselingen plaats en gaf Lieven nog de enige tips, hiermee gingen we het veld weer op voor de tweede helft.

Seroos begon sterk in de tweede helft en speelde gemakkelijk de bal rond, dit zorgde voor enige frustratie bij de coach van Zwaluwe en die begon ook te schreeuwen dat Zwaluwe de duels meer moest opzoeken. Dit wilde Seroos dan net weer voorkomen, deze kwamen er alleen wel. Hierdoor verloor Seroos dan ook vaker de bal en kwam Zwaluwe meer aan het spelen toe. Gelukkig was daar Mees nog die de bal vanaf de rechterkant van het veld knap langs de uitgekomen keeper speelde, hierdoor werd het 3-4. Hierna was Seroos nog wel een aantal keer gevaarlijk en moest er ook zeker meer worden gescoord, het bleef alleen wel bij 3-4.

Deze overwinning was een goede generale voor volgende week, dan moet Seroos tegen Heerjansdam, de koploper. Het verslag van deze wedstrijd zal worden verzorgd door Steven Aarnoutse.

Een verslag van de wedstrijd door Zwaluwe is hier te lezen.