Daar waar de meeste teams, in aanloop naar een nieuwe match, nadenken over de tactiek, gaat het bij Seroos 6 over de echt serieuze problemen in het leven. De belangrijkste vraag van deze week : mag er bier gedronken worden in de kleedkamer van Nieuwland? Zo ja, dan wordt de fiets van stal gehaald (wat natuurlijk een verstandige keuze is). Uiteraard kon Nieuwland watcher Jacky meteen een verlossend antwoord geven : er mocht gedronken worden (ongeacht de uitslag).

De wedstrijd stond natuurlijk in het teken van de broederstrijd tussen Ruben en David Dekker. De familie Dekker was in grote getale aanwezig en zat zich op voorhand al te verkneukelen op wat pittige duels tussen de immer bikkelende broeders. Coach Eelke is echter wars van dergelijk goedkoop sentiment en start gewoon met zijn favoriete 11 spelers. Ruben zat doodleuk op de bank, naast zijn enigszins teleurgestelde vader. Alles voor het resultaat, zullen we maar denken.

De wedstrijd zelf was een redelijk gelijk opgaande strijd, waarbij Nieuwland op bepaalde momenten net iets doortastender te werk ging. Al snel kwam de 1-0 op het bord en in tegenstelling tot het weer, begonnen de donkere wolken zich steeds meer samen te pakken boven het hoofd van onze coach.
Slap meeverdedigen van de aanvallers van Seroos leidde tot een 2e goal voor de thuisploeg.
Aanvoerder Rooney liet dit (zeer terecht) in niet misverstane woorden weten en zweepte zijn ploeg nog eens op, maar meer dan een paar redelijke kansen konden er niet worden opgetekend in de eerste helft.

In de 2e helft mocht Ruben dan eindelijk zijn opwachting maken. De technische staf oordeelde verder dat de scoringsdrift van Sjaak een vervolg moest krijgen en prompt werd hij gebombardeerd tot diepe spits. Koop en Hansie Hansie werden geslachtofferd, want niet scoren = niet spelen!
Koop moest het laten lopen van zijn man bij de 2e goal zelfs bekopen met een rol als grensrechter bij Nieuwland. Na 25 minuten spelen werd hij pas afgelost door een wisselspeler van Nieuwland, die een tijd later nadrukkelijk stond te vlaggen voor buitenspel. Ruben had een voorzet tot doelpunt gekopt, maar volgens de arbitrage bleek dit niet reglementair en het feest ging niet door.

Dergelijke dwalingen zijn niet aan Seroos besteed en uit frustratie ging de beuk er nog eens goed in.
Helaas hield Nieuwland het hoofd koel en kon in de slotminuten nog 2 geflatteerde goals binnen tikken, zodat er een 4-0 eindstand op het bord verscheen. Na afloop werd er nog een halve minuut gebaald van het verlies, waarna het vizier werd gericht op het etentje van volgende week. First things first!