Na afgelopen week gewonnen te hebben uit bij Strijen stond afgelopen zaterdag de thuiswedstrijd tegen DBGC gepland. De poortbrief was dit keer geschreven door Renco Francke waarbij DBGC al even uit werd gelicht. Zoals op elke vereniging lag ook sportpark Noordhout er verlaten bij. Helaas konden we nog steeds geen supporters ontvangen. Geen publiek, geen kantine etc. Weinig sfeer maar je moet er gezamenlijk maar het beste van maken. Er kon in ieder geval gevoetbald worden en dus kon Seroos op jacht naar de drie punten. Bovendien werd de wedstrijd uitgezonden op Facebook via een live stream. Zo kon iedereen vanuit zijn luie stoel toch nog een beetje genieten van het ultieme zaterdag gevoel.

In de basis keerde Alex terug na behoorlijk lang blessureleed. Aanvankelijk zou hij eigenlijk op de bank beginnen maar Jeffry viel geblesseerd uit in de warming up waardoor “de topscorer van vorig jaar” meteen mocht laten zien wat hij in zijn mars had. Om 14:30 werd er afgetrapt op Noordhout.

Seroos begon zeer slordig aan de wedstrijd. Het was allemaal niet scherp genoeg. Na tien minuten was het DBGC dat via de rechterkant doorkwam. De bal werd netjes terug gelegd op de spits en deze rondde deze kans beheerst af. 0-1. Seroos moest even wakker geschud worden en dit lukte aardig want nog geen twee minuten laten stond het alweer 1-1. Aron Wattel wist een hoge voorzet van Alex Jobse te koppen en deze stuiterde als het ware over de keeper de goal in. Gelukkig kon DBGC dus maar kort genieten van de voorsprong. Na wat kleine kansen over en weer kreeg Seroos na 25 minuten een vrije trap op een meter of 25 van de goal. Kova ging achter de bal staan, schoot en scoorde laag in de linkerhoek de 2-1. Allebei de spitsen van Seroos hadden hun goaltje alweer mee gepikt. We gingen de rust in met een 2-1 voorsprong. Opzich een prima voorsprong waarbij het slordige begin gelukkig beter en beter opgepakt werd.

Iedereen had in de rust vertrouwen dat we DBGC moesten kunnen pakken. Na wat peptalk van Wesley begonnen we de tweede helft. Echter, daar waar Seroos op jacht zou willen gaan naar het uitbouwen van de voorsprong was het DBGC dat meteen gevaarlijk uit de kleedkamer kwam. Na 1 minuut spelen was het een van de spitsen die weg gestoken werd en alleen op Jordi af ging. Hij probeerde de keeper te omspelen maar dribbelde de bal te ver voor zich uit waardoor het een achterbal werd. Hier kwam Seroos goed weg en opnieuw moest men gelijk wakker geschud worden.

Na een aantal behoorlijke kansen (bijvoorbeeld een mooie solo van Kova die hij net voorlangs schoot) was het onze Libero Jorden die de marge voor Seroos vergrootte. Na een vrije trap die in de kluts terecht kwam bij Aron maakte onze topscorer een mooie actie, behield het overzicht en legde de bal keurig terug op Jorden. Deze zag een gaatje en met een doffe knal schoot hij de 3-1 binnen in de 61e minuut.

Deze 3-1 vond Seroos nog niet genoeg en daar was het twee minuten later een vrije trap die weggekopt werd door een verdediger van DBGC. Deze kwam voor de voeten van Alex terecht en die bedacht hem in 1 keer op de slof te nemen. Wat een volley en wat een lekkere goal was dit. 4-1!

Seroos voetbalde de wedstrijd de laatste twintig minuten goed uit al hadden we graag nog wat meer goals gezien want dit was zeker niet onmogelijk. De kansen hiervoor waren er zeker. Na 90 minuten vond de scheidsrechter het leuk geweest en de driepunter was een feit!

Volgende week één van de wedstrijden van het seizoen, Oostkapelle uit. We wachten eerst de maatregelen af van de overheid. Wellicht mogen we het voetbalveld niet eens op aankomend weekend. Mochten we toch mogen spelen, dan denk ik dat we niemand hoeven te motiveren om deze wedstrijd te gaan knallen ondanks dat het qua sfeer bij deze altijd beladen pot een stuk minder zal zijn dan normaal.

Succes mannen!

Reporter volgende week: Jorn Soethout