Na de nederlaag, vergeten shirtjestas en korte warming-up van vorige week boodt de thuiswedstrijd op het welbekende sportpark vandaag (inmiddels ruim een week geleden) meer perspectief voor een leuke zaterdagmiddag voor de spelers van Seroos 3.

De tegenstander van vandaag (Luctor) mocht dan wel van ander kaliber zijn dan de ploeg van RCS 2 van vorige week, het zou voor Seroos 3 toch een grote uitdaging worden. Vorig jaar kon men namelijk nog teren op de ‘Insight information’ van de enige echte Peter ‘Mayonaise Jas’ Korsuuze. Echter was deze informatie dit jaar niet aanwezig omdat het stokje van Peter als elftalleider was doorgegeven aan Jacco & Robbie. Waar vorig jaar twee tactische trainingen werden gewijd aan deze wedstrijd door Peter was er deze week alleen tijd geweest voor een aantal sprintjes om iedereen op scherp te krijgen.

Seroos 3 had zich vergheugd op een mooie pot zaterdagmiddag voetbal samen met de grote aanhang supporters. Echter door de nieuwe maatregelen mocht er helaas geen publiek aanwezig zijn bij deze beladen wedstrijd. Kortom de Vuvuzela’s en blauwe fakkels konden de komende 3 weken nog even in de kast blijven.

Seroos 3 begon de wedstrijd met Jos op de goal. Vanachter v.l.n.r Jurre, Jeroen, Rauol en Marcio. Het middenveld werd bezet door Steven Aarnoutse (die deze week ging proberen zijn geweldige steekpases de goede kant op te spelen), David en Kenneth. De altijd gevaarlijke aanval werd gevormd door Bjarne, Hans en terugkerend na blessure leed Melvin Poppe!

Na het fluitsignaal begon de wedstrijd. Aan beide kanten was het de eerste tien minuten even zoeken. Zowel aan de kant van Seroos als Luctor werden wat aanvallen opgezet, maar deze leidde niet tot 100% kansen. Totdat Luctor dichterbij kwam via de linkerflank. Na een mooie combinatie werd er een speler van Luctor tot stoppen gebracht (op negatieve wijze) net buiten het zestienmeter gebied. Dit boodt uiteraard een grote kans voor de mannen van Luctor.

De linkervleugel aanvaller van Luctor mocht aantreden voor de vrijetrap. Hij stuurde de bal kalm richting de linkerbovenhoek, via de lat belandde de bal vervolgens in het doel. Zo stond het 0-1 in het voordeel van Luctor.

Seroos liet het hier echter niet lang bij zitten. Door een goede onderschepping op het middenveld werd de bal via Jurre aan de linkerkant geweldig neerlegd bij Mevlin. Melvin draaide vervolgens goed weg bij zijn tegenstander en maakte zijn killer status maar weer eens waar. 1-1.

Het resterende gedeelte van de 1e helft kwamen beide teams niet meer in positie om te scoren. In de rust werden de nodige tactische wijzigingen gemaakt onder het genot van het 1e bakje thee van het seizoen.

Na het fluitsignaal voor de 2e helft was Seroos 3 in tegenstelling tot de 1e helft het spel volledig kwijt en werd overlopen. Door veel balverlies en slechte dekking kwam Luctor steeds meer in de positie om de 1-2 op het scoreboard te zetten. Door een snelle omschakelijk en ongelukkig verdedigen zette Luctor de 1-2 op het scoreboard. Dit via dezelfde linker vleugel aanvaller die veel tijd kreeg om te schieten op randje zestien.

1-2, zou om te keren moeten zijn. Seroos was echter steeds meer en meer aan het verdedigen en actheruit aan het lopen. Taken werden niet meer zo goed uitgevoerd als in de eerste helft werd gedaan. Al snel tekende Luctor via de snelle buitenspelers voor de 1-3 en 1-4. Bij Seroos 3 zakte te moed in de schoenen omdat scoren al niet al te makkelijk ging de laatste tijd. De wedstrijd eindige in een 1-4 uitslag.

A.s Zaterdag spelen we uit in Nieuwdorp, het verslag hiervan zal geschreven worden door Beunhaas Bjorn.