Na de gewonnen derby van afgelopen zaterdag tegen SVOD was het op 11 februari de beurt aan ons om de koploper, Kloetinge 5 een moeilijke wedstrijd te bezorgen.

Na een week intensief te hebben getraind (met uitzondering van de hoekschoppen) kwam niet iedereen fris en fruitig aan op Sportpark Noordhout. Luuk was vrijdagavond nog tot laat bezig geweest om heel Zeeland met zijn Jumbo bus te bevoorraden wat leidde tot een plekje op de bank.

Trainer Jacco en leider Robbie hadden overigens genoeg spelers tot hun beschikking want de vaste bankzitters van het eerste, Djangko en Jordi, mochten zomaar hun opwachting maken in ons elftal. Ook Ruud werd na zijn twee weken trainingskamp met vrouwlief in Curaçao meteen geselecteerd om de backs van Kloetinge dol te draaien.

De opstelling was als volgt:

Niels Dielekoker

Djangko Kenneth Raoul Bart

Jordi Ramon D Ruud

Bert Melvin Dion

Op de bank namen Thomas, Matthijs, Hessel, Ramon M en Luuk plaats.

We begonnen sterk aan de wedstrijd en verdedigend stond het goed waar we kort zaten op de aanvallers van Kloetinge. Na een goede aanval over links waar een voorzet uit kwam kopte spits Melvin op de lat waardoor het 0-0 bleef. Enkele minuten later een uitbraak van Kloetinge waarbij een voorzet van de rechterkant gevaarlijk werd maar gelukkig had de spits zijn vizier nog niet op scherp en vijf meter voor de goal hoog overschoot. Dan in minuut 27 een aanval van Serooskerke waar Dion de bal goed doorkopte en Melvin de 1-0 kon binnenschuiven. Na de 1-0 werd het vertrouwen groter en volgde in minuut 35 nog een aanval met een splijtende pass van Bert Benzema op Ruud die heel koeltjes bleef en de 2-0 in de linker onderhoek schoot.

Met de 2-0 voorsprong gingen we de kleedkamer in. Om vervolgens een aantal wijzigingen door te voeren. Bart eruit voor Ramon Meijer, Dion eruit voor Thomas en Raoul verliet het veld voor Luuk.

De tweede helft begon een stuk rommeliger en Kloetinge kwam een paar keer gevaarlijk voor de goal. Jacco en Robbie grepen in en brachten nog twee wissels in het spel. Hesselbank en Matthijs moesten de rust in het elftal zien terug te vinden.

Wie Serooskerke op de voet volgt kent natuurlijk de naam Bert Francke. Al zo’n 25 jaar voetbalt hij onomstreden op de velden van Serooskerke waar hij al veel goals en GEEN eigen goal heeft weten te maken. Nu staat Serooskerke 3 bekend om het maken van eigen goals met grote namen als Bjorn de Notendop en Oelie Smulders. Nu zal u denken, dit zal Bert toch niet overkomen??? In Minuut 67 kreeg Kloetinge een hoekschop en dit is wat er gebeurde…

Na de 2-1 kreeg Kloetinge weer hoop en dat volgde tot een aanval van Kloetinge waarbij notabene de buitenspelregel aan de pas kwam en na uitvoerig overleg tussen de scheidsrechter en de grensrechter werd de 2-2 afgekeurd. Serooskerke kon weer even op adem komen. Tien minuten voor tijd kreeg Serooskerke een vrije trap waar Thomas achter ging staan. Waar Kloetinge dacht aan een schot op goal legde Thomas de bal voor op Melvin die vogeltje vrij zijn tweede goal van de middag maakte.

Ik had u al verteld dat zelfs Jordi en Djangko opgeroepen waren om aan speelminuten te komen. Nu is het niet raar om vol vertrouwen te zitten als je bij het eerste op de bank zit, maar je kan ook doordraaien in vertrouwen in je eigen voetbalkwaliteiten. Djangko dacht namelijk als laatste man in de 88ste minuut nog even doodleuk twee man uit te kappen wat leidde tot een aanval van Kloetinge en grote brullen vanuit onze dug-out. Gelukkig ditmaal geen hete kroketten voor keeper Niels Dielekoker en het bleef bij 3-1.

Zaterdag 4 maart staat de uitwedstrijd tegen Veere op het programma, graag tot dan!