2 September 2023

Sportpark De Doelen

De wedstrijd tussen Serooskerke 1 en Cluzona 1 begon met een ongebruikelijke wending. Kort voor de aftrap was er een incident op de N57 waarbij de Peugeot van Beaudoin een flinke beuk van achter kreeg.  Hierdoor begon de wedstrijd een kwartiertje later dan gepland, maar gelukkig was iedereen ongedeerd.

Opstelling Serooskerke:

Jens

Djangko           Jeffrey             Finn                 Wessel

Kaj vd Rafelaar                       Beaudoin

Jordi Sinke

Bjarne                         Alex                             Lars

Wissels Serooskerke:

Tygo, Tom, Kaj Cevaal, Jurre & Jordi van Schaik

Eerste Helft

De selectie van Serooskerke had vandaag dankzij de vele blessures een opvallend jonge gemiddelde leeftijd van slechts 22 jaar. Ondanks het gebrek aan ervaring liet Serooskerke meteen zien dat ze niet van plan waren zich te laten wegspelen in Wouw.  Serooskerke had duidelijk de overhand wat betreft balbezit en spelcontrole en creëerde zelf de grootste kansen van de eerste helft, helaas leverde dit geen voorsprong op.

Tweede Helft

Na de rust toonde Serooskerke hun conditionele kracht. Ze begonnen sterker en agressiever aan de tweede helft, en na 60 minuten verdienden ze een penalty. Dit gebeurde na een vloeiende aanval die van rechts naar links ging waarna Wessel goed voor zijn tegenstander kruiste en werd gevloerd voor een terechte pingel. Alex schoof de verkregen penalty hard links van de kansloze keeper binnen. 0-1 Serooskerke! Cluzona zette alles op alles om gelijk te maken, maar verder dan een goed schot op de lat van dichtbij kwam de ploeg uit Wouw niet. De verdediging van Serooskerke hield goed stand.

In de 90e minuut kreeg Serooskerke nog een laatste kans om de wedstrijd definitief te beslissen. Jordi van Schaik & Tom hadden Bjarne & Lars vervangen en het waren de wissels die de wedstrijd tot een goed einde zouden brengen. Jordi van Schaik gaf een goede diepe bal met links op Jordi Sinke, die hem met zijn linker voor het doel bracht. Tom de Bruijn stond op de juiste plek en legde met links de bal klaar voor Alex, die van dichtbij inschoot en de kansloze keeper passeerde. Het vele hameren van Cees op het gebruiken van je chocolade been in de voorbereiding werpt dus gelijk zijn vruchten af in de eerste officiële wedstrijd van het seizoen. De scheidsrechter floot even later voor het einde van de wedstrijd, en Serooskerke 1 vierde een welverdiende overwinning met een eindstand van 0-2.

Aankomende dinsdag speelt Seroos 1 thuis een oefenwedstrijd tegen Terneuzense boys 1 om 20:00 op Sportpark Noordhout. Aanstaande Zaterdag staat de zwaarbeladen derby tussen Serooskerke 1 & SVOD 1 op het programma dan zal Serooskerke proberen plek 1 in de bekerpoule te verdedigen in eigen huis om 14:30!