Voor Seroos 3 startte afgelopen zaterdag het bekertoernooi met een uitwedstrijd naar Zeelandia Middelburg. Het derde, dat vorig jaar een verdienstelijke 2e plaats wist te behalen in de derde klasse, speelt in de bekerpoule alleen tegen Middelburgse tegenstanders. Sterker nog, er wordt 2 keer afgereisd naar Sportpark De Veerse Poort, aangezien MZVC de andere tegenstander is. FC Dauwendaele komt tussendoor in Seroos op bezoek.

In aanloop naar de eerste wedstrijd begon de puzzel al begin van de week. Waar Seroos 1, 2 en 3 in principe kunnen putten uit een poule van zo’n 50 spelers, waren er nu slechts 5 beschikbaar voor het 3e. En zo is, naar verwachting, het eerste team op de been gebracht dat bestaat uit spelers van het 1e tot en met het 6e!

De opstelling was als volgt: Maarten Riemens op goal, Ramon Meijer, Raoul Smulders, Jurre Kreft en Robin Bastiaanse achterin. Daarvoor Jeffry Poppe met Kaj Cevaal en Sam Boone. Voorin begonnen Niels Snoep, Dion Riemens en Mylo Geuze. Tim Nieuwenhuis, Jestin Mesu en Marcio Commelin en Peter Francke maakte de selectie compleet. Trainer Jacco beleefde de wedstrijd in gedachten mee, ongetwijfeld onder het genot van een koude kletser bij groepsaccomodatie Gaaglust in Maasland, waardoor Robbie naast leider ook coach en verzorger was. Oh ja en verslagschrijver!

Zeelandia Middelburg 4 speelt in de competitie een klasse lager dan Seroos 3, maar was wel aardig op elkaar ingespeeld. De wedstrijd, die bij gebrek aan een fatsoenlijke wedstrijdbal van ZM maar met een bal van Seroos werd gespeeld, ging dan ook gelijk op, zonder dat er veel grote kansen werden gecreëerd. Verdedigend stond Seroos goed, maar aanvallend konden we helaas weinig potten breken. Het leek een typische 0-0 wedstrijd te worden.

Na de rust verving Tim de van een longontsteking teruggekeerde Ramon en Peter verving Robin, die opnieuw zonder mokken de vlag overnam van Tim. Bedankt mannen!

Nadat de teams en de scheidsrechter het veld voor de 2e helft hadden betreden, kwam de scheids tot de conclusie dat hij de wedstrijdbal, die van Seroos, voor het gemak in de kleedkamer had achtergelaten. Aangezien de ballen van ZM meer leken op plofballen, kon de leider van ZM de gang naar de kleedkamers maken om de bal te gaan halen.

Het wedstrijdbeeld bleef aardig gelijk, met wat kansen, of mogelijkheden tot kansen over en weer. Na 10 minuten kwamen Marcio en Jestin het veld in voor Niels en Mylo. Jestin was nog dicht bij een treffer, maar de enige treffer van de wedstrijd viel te noteren voor ZM. Een bal op een meter of 18 van de goal kwam tegen de hand van Raoul aan, maar de scheidsrechter legde de bal resoluut op de stip. En zo werd de sterk keepende Maarten toch nog verschalkt.

Seroos drong in de slotfase nog wel aan, dusdanig dat de schoen van Tim het niet meer aankon. Gelukkig was Ramon Meijer van Sinke schoenmode erbij en zo kon Tim de wedstrijd toch volmaken!

Al met al een nuttige wedstrijd waarin veel spelers waardevolle minuten hebben kunnen maken. Blij dat we als vereniging toch een team op de been hebben kunnen zetten! De pen voor de thuiswedstrijd tegen FC Dauwendaele wordt hierbij overgedragen aan onze captain Raoul.