Op zaterdag 6 december mochten de mannen van Seroos 2 aantreden tegen Alblasserdam 2. De aanvang van de wedstrijd was om 12 uur dus iedereen moest half 10 aanwezig zijn op sportpark Noordhout. Er werd toen koers gezet richting Alblasserdam waar onze trainer, Lieven, nog nooit verloren had.

De wedstrijd werd begonnen met de volgende elf spelers: Jens. Jordi, Jeffrey, Arjen, Boyd. Ruud, Steven, Jannick, Peter. Melvin en Bert. Op de bank namen Jeroen en Raoul plaats.

De wedstrijd begon aan beiden kanten slordig en dit zorgde voor veel kansen. Na 10 minuten spelen kon een speler van Alblasserdam vrij op de goal schieten, Jens redde mooi waarna de bal nog twee keer achter elkaar op de lat stuiterde. Seroos had moeite met de druk die Alblasserdam uitoefende op de verdediging en had hierdoor moeite met het houden van balbezit. Later in de eerste helft lukte dit beter en hierdoor kreeg Seroos ook meer kansen (mede doordat de verdediging van Alblasserdam niet heel goed stond). Ruud werd gelanceerd en door een hele mooie aanname moest hij deze bal wel voorgeven, Melvin stond op de juiste plek en kon hem zo binnenlopen, 0-1 voor Seroos. Seroos kwam na de 0-1 steeds vaker voor de goal van Alblasserdam en kreeg de wedstrijd meer in handen, Bert kon hierdoor na een hele mooie actie ook de 0-2 maken. Maar hij wilde dit te mooi doen en chipte hem over de goal. Gelukkig voor Seroos bleef de 0-2 niet uit, Jannick bleef wel rustig en maakte hem wel. De scheidsrechter floot kort daarna af en de spelers konden na een open eerste helft thee gaan drinken met een stand van 0-2 (wat ook zomaar anders had kunnen zijn).

De tweede helft was slordig aan de kant van Seroos en dit zorgde ervoor dat Alblasserdam veel balbezit had en veel kon aanvallen. Seroos had moeite met het onder de druk uit voetballen en dit zorgde ervoor dat er veel verdedigd moest worden, gelukkig lukte dit ook. Seroos kreeg nog wel een aantal goede kansen, maar vergat zichzelf te belonen. Aan het einde van de tweede helft raakte Alblasserdam nogal geïrriteerd en dit eindigde in een aantal schoppen. Gelukkig voor de spelers van Seroos werd niemand echt goed geraakt.

De wedstrijd werd met 0-2 gewonnen door Seroos, volgende week moeten we tegen Pelikaan 3. Het verslag hiervan zal geschreven worden door Bert Franke