Na een aantal goede wedstrijden en belangrijke overwinningen tegen MZC’11 en SSV’65 stond de wedstrijd tegen een laagvlieger op het programma, FC Axel. Deze ploeg heeft drie punten verzameld door drie gelijke spelen. Echter, onderschatting is erg ongepast, aangezien een aantal weken geleden tegen Walcheren een slechte pot is gespeeld.

Gelukkig begint de selectie langzaamaan completer te worden, waardoor trainer Gerrit weer in een luxepositie zit en keuzes moet maken. Helaas meldde Berko vrijdagochtend dat hij toch niet fit genoeg was om in de basis te starten, maar wel op de bank kon zitten. Dit leverde de volgende opstelling op:
Jorden; Robbie, Jordi, Jasper, Niels; Lennert, Bjarn, Sil; Oalex, Kova & Tiemen.

Na een niet al te scherpe warming-up werd deze scherpte voortgezet tijdens de wedstrijd. Door slap te beginnen en het hoge druk zetten van FC Axel leverde Seroos vaak de bal in bij de bezoekers. Echter, het leidde niet tot grote kansen voor FC Axel. Naar mate de eerste helft vorderde kwam de thuisploeg beter in de wedstrijd. De eerste grote kans van de wedstrijd was voor Oalex, maar zijn schot werd knap geblokt door een verdediger. Achteraf bleek dat Oalex expres tegen de verdediger aan schoot, omdat hij de rest van het seizoen alleen nog uit dode spelmomenten wil scoren.
Een paar minuten na de eerste grote kans viel de 1-0. Sil had een uitstekende actie in huis na een goede bal vanuit het middenveld. Na zijn actie legde hij de bal goed terug op Kova, die met links Seroos op voorsprong schoot.
Hierna kwam de thuisploeg steeds beter in de wedstrijd en kwam de tegengoal hard aan bij Axel. Seroos profiteerde hier op geweldige wijze van door uit een mooie aanval de 2-0 te maken. Robbie ging aan de rechterkant de combinatie aan met Kova, gaf de bal keurig voor en Sil kopte binnen. Dit was tevens de ruststand.

In de rust werden de puntjes op de i gezet, maar al snel kwam de prima fluitende Sjarco van de Bergen de ploegen halen voor de tweede helft. Deze helft startte Seroos aanzienlijk beter dan de 1ste helft, want binnen een minuut stond het al 3-0. Bjarn nam snel een vrije trap, waarna Oalex de bal dusdanig raakte dat deze precies voor Kova zijn voeten viel. Laatstgenoemde maakte zijn 2egoal van de middag.
Seroos drukte hierna door en nadat Kova vlak voor het 16 meter gebied tot val was gebracht, ging Bjarn achter de bal staan. Hij schoot de bal over de muur en liet de keeper van de bezoekers kansloos: 4-0. Met nog 40 minuten te spelen, was de wedstrijd al beslist. Dit was te merken bij de thuisploeg, die de teugels wat liet vieren. FC Axel kreeg hierdoor enkele kansjes, maar echt gevaarlijk werd de ploeg niet.
Er waren toch nog enkele hoogtepunten in de tweede helft. Allereerst maakte Beau na een aantal weken blessureleed zijn rentree door Lennert te vervangen. Verder bleek Berko nog fit genoeg om ongeveer 20 minuten voor tijd Kova een enigszins vroegtijdige publiekswissel te geven. Voetballend was er ook nog een hoogtepunt te beleven. Tiemen maakte namelijk in de 77eminuut de 5-0 na een steekbal van Bjorn. 5 minuten later was het laatste hoogtepunt van de wedstrijd toen Jurre van Gerrit zijn officiële debuut in het 1emocht maken door de moegestreden Robbie te vervangen.
De eindstand was dus 5-0 en Seroos boekte een zakelijke en eenvoudige overwinning. Na afloop was er nog een hilarisch moment in de kleedkamer. Het bleek namelijk dat Jordi zijn schoenen verkeerd had aangedaan. Zou dit de verklaring zijn geweest voor zijn goede inspeelpasses tijdens de wedstrijd? We gaan het volgende week ervaren..

Seroos speelt dan opnieuw een thuiswedstrijd, maar dan tegen V.V. Yerseke. Deze ploeg won maar liefst met 9-0 van Walcheren en Seroos is dus gewaarschuwd voor de scoringsdrift van Yerseke. We hopen onze hondstrouwe supporters dan weer te verwelkomen op sportpark “Noordhout”.