Na een rumoerige week, vol verbazing en verwondering, moest er afgelopen zaterdag ook gewoon gevoetbald worden. Competitiegenoot MZC’11 kwam op bezoek voor de tweede bekerwedstrijd. Gelukkig is de ziekenboeg weer wat leger gestroomd en wordt de selectie weer wat completer. Zodoende konden we ten opzichte van vorige week met Alex, Jorden, Jeffry en Sil startten.

We begonnen goed aan de wedstrijd en maakten het de bezoekers lastig door veel druk te zetten. Dit leverde al snel een enorme kans op nadat hun centrale verdediger de bal leek te verspelen, maar Aron profiteerde hier helaas niet van. Niet veel later belandde een hoekschop via Jorden (en Alex in tweede instantie) bijna in het doel, maar helaas werd er oplettend verdedigd op de doellijn. Daar tegenover stonden een paar snelle uitbraken van de mannen uit Zierikzee. Een paar gevaarlijke schoten werden gekeerd door Jordi en Wessel. Na een half uur bleek Alex helaas niet verder te kunnen. Hij werd gewisseld voor Denvy, waardoor Guido naar de spitspositie ging. Vervolgens werd, na druk zetten van Kaj, Aron in staat gesteld om de 1-0 te maken. Helaas ging de vlag omhoog en werd de goal afgekeurd.

In de rust was de conclusie om op dezelfde manier verder te gaan, we voelden dat er vandaag een resultaat te halen was. Toch kregen we al snel de eerste tegentreffer om de oren. Na een minuut of 50 werden er een aantal duels verloren en bleef de bal hangen bij iemand van MZC’11. Die kon hun vrijstaande spits ervandoor sturen om de 0-1 te maken. Niet veel later werd er een overtreding gemaakt door Wessel. Tot ieders verbazing legde de scheidsrechter de bal opeens op de stip, in plaats van buiten het zestienmetergebied. Dit cadeautje werd ook uitgepakt en daarmee kwam de stand op 0-2. Peter, Djangko en Daan waren inmiddels het veld ingekomen op zoek naar de aansluitingstreffer, maar Seroos kon helaas niet veel meer brengen in de tweede helft. Uiteindelijk viel ook de 0-3 nog door een fraaie goal van de bezoekers.

We zullen als selectie voort moeten bouwen op de goede eerste helft. Barry van der Hooft betoogde dat het ontslag van de trainer ‘best lullig’ voor ons was, mede omdat we zo vroeg op zoek kunnen naar een nieuwe trainer. Misschien is het eerder een voordeel dan een nadeel. Zodoende hebben we in de nieuwe situatie nog de tijd om ons voor te bereiden op de competitie, die over twee weken van start gaat tegen SSV’65. Aanstaande dinsdag en zaterdag zal er eerst nog geoefend worden tegen RCS en HVV’24. Supporters, bedankt voor jullie steun en hopelijk tot snel!

🖊 Ik geef de pen door aan Robbie voor het verslag van de eerste competitiewedstrijd.