Op zaterdag 16-09 stond de bekerwedstrijd tegen Roosendaal op het programma. Zowel de laatste als een belangrijke wedstrijd binnen de poulefase van de beker competitie. Zoals in het vorige verslag al benoemd is konden drie van de vier teams nog door in de beker.

Omdat Roosendaal normaal gesproken uitkomt voor de 2e klasse zondag werd de wedstrijd pas om 17:00 uur gespeeld. Doordat de wedstrijd tussen Cluzona en SVOD eerder deze middag gespeeld werd, was van te voren al bekend dat er gewonnen moest worden om aanspraak te maken op een vervolg in de beker competitie.

Tot nu toe was Serooskerke nog ongeslagen in de beker nadat Cluzona met 2-0 werd verslagen en vorige week 2-2 werd gespeeld tegen SVOD’22. Ook werd deze week nog geoefend tegen de Meeuwen, deze wedstrijd werd gewonnen met 2-0.

De opstelling voor de wedstrijd tegen Roosendaal: Jens, Djangko, Tom, Finn, Wessel, Beau, Kaj vd Raffelaar, Jordi Sinke, Lars, Alex ©, Oktaj

Op de bank begonnen: Jeffrey, Jordi van Schaik, Tygo, Kaj Cevaal, Jurre

De eerste helft begon en al snel bleek dat Roosendaal beter uit de kleedkamer was gekomen dan Serooskerke. Dit resulteerde dan ook tot een aantal snelle doelpunten. Binnen 20 minuten stond Seroos al met 3-0 achter. Na drie tegen doelpunten te hebben gehad herpakte Serooskerke zich in verdedigend opzicht en liet niet veel meer door. In aanvallend opzicht werd in de eerste helft weinig gecreëerd.

In tweede helft deelde Serooskerke zelf een paar speldenprikjes uit, zo kon bijvoorbeeld Kaj vd Raffelaar een aantal keer op goal schieten. Helaas zonder succes. Toch scoorde Roosendaal nog twee keer aan het einde van de wedstrijd wat er voor zorgde dat het 5-0 werd. Zo eindigde een echte “off-day” voor Serooskerke in een verliespartij en een uitschakeling in de beker.

Desondanks kan er teruggekeken worden op een positieve voorbereidingsperiode. Volgende week (23-09) start de competitie en ontvangen we Walcheren thuis. De aanvang van deze wedstrijd zal gewoon weer om 14.30 zijn, tot dan.