Daar zijn we weer! Inmiddels zijn we drie bekerwedstrijden verder, maar niet zonder resultaat, want wij zijn door naar de volgende ronde.

Woensdag 6 september speelden wij de eerste bekerwedstrijd thuis tegen Kloetinge vrouwen 2. Na regen komt zonneschijn, maar zoveel zonneschijn hadden wij in september niet meer verwacht! Waar we tijdens de oefenwedstrijd een week eerder een plens regen over ons heen kregen, waren de tempraturen deze week erg hoog. Gelukkig lag het veld gedurende de wedstrijd redelijk in de schaduw wat het allemaal iets dragelijker maakte. Tijdens de wedstrijd maakte Kloetinge in de eerste helft de 0-1 waardoor de druk bij ons toenam. De tweede helft gingen wij daarom in met één missie: scoren! Femke van de Putte wist dat gelukkig in een mooie combinatie te doen door in de loop flink uit te halen waardoor de bal het doel wist te vinden. Aan beide kanten waren er nog diverse kansen om een winnend doelpunt te maken, maar de eindstand bleef uiteindelijk 1-1.

Zaterdag 9 september speelden wij de tweede bekerwedstrijd uit tegen de Bevelanders. Door de hoge tempraturen kon de wedstrijd wat vervroegd worden. Natuurlijk hoopten wij bij het vertrek uit Seroos dat we niet op kunstgras moesten voetballen, maar helaas bleek dit wel het geval te zijn. Tijdens de warming-up wisten we dat dit een taaie wedstrijd ging worden, maar gelukkig hadden we genoeg wissels mee zodat er ook rust genomen kon worden. De wedstrijd begon sterk, want we hadden veel balbezit en wisten mooie combinaties te maken. Dit leidde ertoe dat door een goede voorzet van Xaviera, Mellanie met een mooie kopbal de 0-1 kon maken. We bleven de wedstrijd in de hand houden en door wederom een goeie voorzet van Mellanie kon Simone Onderdijk de 0-2 scoren. Kyra stond de eerste helft op de goal en wist de schoten op het doel goed tegen te houden. Uit eerdere wedstrijden tegen de Bevelanders wisten we dat dit team niet onderschat mocht worden en dat bleek ook maar weer toen zij onverwacht de 1-2 maakte. Volgens Wilfred mochten we ‘niet zomaar cadeautjes weggeven’ en dat namen we natuurlijk heel serieus. Het werd ons daarom niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk erg warm onder de voeten waardoor wij de tweede helft de wedstrijd moesten gaan beslissen. Simone Onderdijk verving Kyra in de tweede helft op het doel. Gelukkig wisten we onze schouders er weer onder te zetten en kon onze topscoorder Mellanie tegen het einde van de wedstrijd de 1-3 scoren. De laatste tien minuten wisten de Bevelanders nog goed druk te zetten, maar door onze sterke verdediging onder leiding van Melissa wisten zij geen doelpunt meer te maken.

Nog één bekerwedstrijd te gaan en die speelden wij tegen Kapelle vrouwen 1. Twee weken daarvoor hadden wij deze ploeg nog getroffen in een oefenwedstrijd die eindigde in een 3-3 gelijkspel. Mochten we vandaag winnen dan zouden we zowaar doorgaan naar de volgende ronde! De zomerdagen waren nog niet geheel voorbij, want ook zaterdag was het toch stiekem best weer warm. De wedstrijd begon wat chaotisch en Kapelle wist in de derde minuut al de 0-1 te maken. Kyra wist in de daaropvolgende minuut vanaf een afstand het doel van de tegenstander te vinden en scoorde de 1-1. In de eerste vijf minuten al 2 goals, dat moest wel een spannende wedstrijd gaan worden! Daarna vielen er even geen doelpunten meer, maar tijdens de 41e minuut was daar ineens Kyra en schoot zij de bal wederom vanaf een lange afstand het doel in. De eerste helft werd afgesloten met nog een doelpunt, want ineens was in de 44e minuut Femke van de Putte daar met een prachtige voorzet waaruit Xaviera wist te scoren. Een mooie score om de eerste helft mee af te sluiten. Wilfred herinnerde ons eraan dat we niet zomaar moesten denken dat de buit al binnen was, want we moesten toch nog 45 minuten het ook graag scorende Kapelle tegenhouden. Stefanie viel in en wist gelijk een stempel op de wedstrijd te drukken door in de 50e minuut een mooie voorzet te geven. Angeline stond klaar voor de goal om deze in te kunnen schieten en dat deed ze ook keurig! Kapelle besloot het ons nog even moeilijk te maken door de druk op te voeren en daaruit wisten zij tegen het einde van de wedstrijd in de 87e minuut de 4-2 te maken. Het fluitsignaal klonk en de buit was binnen!

Op naar de volgende ronde en wij zijn natuurlijk heel erg benieuwd wie onze tegenstander zal gaan zijn.