Deze week zijn wij de ‘Club van de Week’ bij VoetbalJournaal. Gedurende de week worden er artikelen geplaatst over clubiconen, spelers en trainers van onze vereniging. Vandaag is het de beurt aan clubicoon Kees Geerse.

Lees hieronder het artikel.

Wie VV Serooskerke zegt, zal vermoedelijk ook binnen drie zinnen Kees Geerse zeggen. Want als wedstrijdsecretaris en held van de klusgroep is hij maar al te graag op Sportpark Noordhout te vinden. Het liefst blijft het clubicoon op de achtergrond, maar wij van het VoetbalJournaal vinden ook dat Kees wat extra in het zonnetje gezet mag worden!

“Ik heb eigenlijk zelf geen voetbalverleden bij VV Serooskerke,” begint Kees. Want Geerse zelf groeide op in Sint Laurens, maar verhuisde vervolgens een dorp verderop. Toen ruim 35 jaar geleden zijn kinderen bij ‘Seroos’ gingen voetballen, werd hij leider bij de E-junioren. “Dat was het elftal van mijn oudste zoon. Het was heel leuk om te doen en ik heb alle jaren echt genoten van de jeugd.” Kees zelf kijkt als vader enorm trots terug op deze periode. “Mijn beide zoons hebben de hele jeugd doorlopen en zijn uiteindelijk bij het eerste terecht gekomen.”

Naast zijn functie als leider heeft het clubicoon in het verleden nog vele andere taken op zich genomen, want Kees steekt maar al te graag zijn handen uit de mouwen voor de dorpsclub. “Ik heb nog een tijdje training gegeven, ik zat in het jeugdbestuur, heb een bardienst gedraaid en ben nog even secretaris van de vereniging geweest,” somt hij op.  Naast zijn functie als wedstrijdsecretaris bij de senioren, maakt Kees momenteel ook nog deel uit van de klusgroep. “We hebben de afgelopen periode veel schilderwerk gedaan en we willen graag wat dingen opknappen bij de club.”

Voor Kees was het dankzij de maatregelen ook een lastige periode. “Het is jammer, want normaal als ze aan het trainen zijn, wil ik nog wel eens gaan kijken.” Ook met de klusgroep was het even passen en meten. “Je kunt niet met z’n allen bij elkaar zijn en dan mis je toch je sociale contacten.” Het niet kunnen spelen van wedstrijden was dan ook een gemis voor Geerse. “Vroeger ging ik graag bij mijn zoons kijken, maar ook nu stond ik zeker regelmatig langs de lijn, dat mis je wel.”

Kees is al jarenlang te vinden op Sportpark Noordhout en heeft al vele hoogtepunten en ontwikkelingen meegemaakt. “Met de jeugd zijn we nu natuurlijk gaan samenwerken met Veere. Het is mooi om te zien dat we nu meer talent bij elkaar hebben voetballen.” Na al die jaren bij VV Serooskerke voelt Geerse zich nog altijd enorm thuis. “Het is een hele gezellige dorpsclub. We hebben een vaste club met vrijwilligers en iedereen kent elkaar.”