Deze week zijn wij de ‘Club van de Week’ bij VoetbalJournaal. Gedurende de week worden er artikelen geplaatst over clubiconen, spelers en trainers van onze vereniging. Vandaag is het de beurt aan penningmeester Marinus Stroo.

Lees hieronder het artikel.

IMG_3187

Met zijn financiële achtergrond, rolde hij ruim twee jaar geleden als penningmeester het bestuur van VV Serooskerke in. Marinus Stroo is vanaf kleins af aan al lid van zijn geliefde club en schittert momenteel in de weekenden nog al te graag met zijn sterrenensemble zaterdag 4, waar hij in het verleden al mooie successen mee mocht boeken, waaronder een fantastisch kampioenschap (zie foto).

Marinus groeide op naast het voetbalveld en wandelde automatisch op jonge leeftijd sportpark Noordhout op. “Ik was toen een jaar of zes, dat ik begon.” Nadat hij uitkwam voor meerdere jeugdelftallen, speelde de fanatiekeling jaren in het tweede en derde elftal. Momenteel maakt de geboren Zeeuw met veel plezier deel uit van het vierde elftal. “We hebben een gezellig team, met veel oud veteranen van Seroos 1,” geeft hij met een glimlach aan. Helaas is het voor Marinus op dit moment ook een lastige periode. “Je mist de sociale contacten, het spelletje, maar ook de derde helft natuurlijk.”

Echter zit Marinus zeker niet stil, want als fanatieke hardloper werkt hij samen met vriend en leider van het vierde elftal Adriaan Wattel momenteel hard aan zijn conditie. “Tijdens de zomerstop en winterstop deed ik al veel hardlopen, maar nu iets meer.” In oktober hoopt Marinus na ruim 42 kilometer tijdens de kustmarathon succesvol te mogen finishen.

Naast zijn sportieve bezigheden is Marinus vanaf februari 2019 penningmeester van VV Serooskerke. “Ik werd gebeld door voorzitter Hans van den Broeke, met de vraag of ik graag deze taak op me wilde nemen.” Echter hoefde de financiële man niet lang na te denken. “Je wilt graag iets terug doen voor de club en het leek me enorm leuk om te gaan doen.” Marinus kijkt al terug op twee mooie jaren en is met het dagelijks bestuur druk bezig met mooie toekomstplannen. “We willen enkele dingen op het sportpark renoveren, zodat alles er weer netjes bijligt. Gelukkig hebben we een mooi klusgroepje, die zich altijd inzet voor onze club, dat is wel mooi om te zien.”

Na jarenlang trouwe dienst bij VV Serooskerke, voelt Marinus zich nog altijd enorm thuis. Echter komen zijn gloriejaren als voetballer wel bijna ten einde. “Ik heb wat last van blessures, maar ik hoop gewoon zo lang mogelijk te blijven voetballen.” Ook als bestuurslid zit hij nog helemaal op zijn plek. “Ik heb het zeker naar mijn zin.” Seroos, zoals Marinus het zelf zegt, heeft inmiddels een speciaal plekje gekregen voor het kind van de club. “Wat maakt de club zo speciaal voor mij? Het is een hele gezellige dorpsclub en al mijn vrienden spelen er. Ik weet gewoon niet beter eigenlijk.”