Na een zeer bijzondere voorbereiding, met het ontslag van de trainer in combinatie met matige resultaten was het vandaag dan toch zover; De start van de competitie! Wegens een blessure kon Jorden helaas niet spelen. Zijn plaats werd overgenomen door Jeffrey Koets. Ook Boyd mocht zich vandaag bij de selectie voegen.

Op een zonnig sportpark Noordhout was SSV’65 de tegenstander. Aron verloor de toss, waardoor Seroos mocht aftrappen. De eerste 10 minuten liet SSV het voetballen over aan Serooskerke. De bal mocht achterin rondgaan en Seroos probeerde aan te vallen, maar tot meer dan een paar ongevaarlijke voorzetten leidde dit helaas niet. Uiteindelijke was het een fout in de verdediging van de tegenstander die de eerste grote kans van de wedstrijd opleverde. Aron kreeg de bal voor zijn voeten maar slaagde er niet in om de keeper te passeren. Hierna veranderde het spelbeeld. Seroos had het moeilijk met de speelwijze van SSV, die de bal veelvuldig achter onze verdediging probeerde te leggen. Dat resulteerde in de 15e minuut tot een gevaarlijk moment in de 16 meter van Seroos. Jasper kon dit niet herstellen en veroorzaakte een penalty. Deze werd benut en de 0-1 stond al vroeg op het scorebord. Hierna herpakte de thuisploeg zich enigszins, maar de lopende mensen bij SSV waren nog steeds moeilijk te bespelen. Kort voor rust kreeg Robbie nog een grote kans na een afgemeten voorzet van Wessel, maar slaagde er niet in om te scoren.

Na een aantal tactische wijzigingen in de rust en het vertrouwen om de wedstrijd tot een goed einde te brengen begon Seroos aan de 2e helft. De organisatie stond nu beter dan in de 1e helft en dat leverde een vrij eenzijdig spelbeeld op; Seroos aan de bal op zoek naar de gelijkmaker. Dit leidde nog niet direct tot grote kansen, maar in de 70e minuut hervatte Jordi het spel snel na een afgeslagen aanval van SSV en leidde hiermee een counter in die via Robbie en Alex uiteindelijk bij Aron terecht kwam. Aron ging over het been van een verdediger en nu kreeg ook Serooskerke een penalty. Alex stuurde de keeper de verkeerde hoek in en zorgde daarmee voor de verdiende 1-1! Daarna kon Seroos op zoek naar de winnende goal. Die had er zeker in gezeten, want er werden een aantal goede kansen gecreëerd. Aron dacht ook zijn 1e competitiegoal te maken, maar zag zijn inzet opnieuw gekeerd worden door de doelman van SSV. Daarna kopte Peter Francke een bal in de richting van het doel, maar daar werd de bal van de lijn gehaald. De rebound die daar op volgde werd opnieuw van de lijn gekopt. Ook kreeg de uitploeg nog kans om de 3 punten mee naar Goes te nemen, maar zij zagen de 1-2 afgekeurd worden wegens buitenspel. De wedstrijd eindigde uiteindelijk met een vrije trap op de rand van de 16 meter van SSV. Peter Francke schoot de bal op schitterende wijze in de muur en dat was voor de scheidsrechter reden om af te fluiten. Eindstand: 1-1.

Ondanks het gelijkspel kan Seroos dus met opgeheven hoofd uitkijken naar de volgende wedstrijd van de competitie. De uitwedstrijd tegen Bruse Boys, die hun 1e wedstrijd verloren tegen De Meeuwen.

Supporters, bedankt voor jullie steun en tot de volgende wedstrijd!

Het verslag van de wedstrijd tegen Bruse Boys zal geschreven worden door Alex Jobse