Na een regenachtige vrijdagavond waarin ook onze idolen van NAC Breda niet wisten te winnen werd onder het genot van een najaarszonnetje koers gezet richting Terneuzen, waar gespeeld werd tegen het tweede van de plaatselijke ‘Boys’. In een opstelling die niet veel afweek van de voorgaande zes wedstrijden floot de scheidsrechter om 12:00 uur voor het begin van de wedstrijd.

Daar waar de ploeg van trainer Van Belzen in eerdere wedstrijden van het seizoen op strijd en passie veelal aan voetballen toe kwam, gaf het deze zaterdag niet thuis. Teveel spelers zaten totaal niet in de wedstrijd en duels en de strijd om de tweede bal werden bijna allemaal verloren. Het tweede van de ‘Boys’ oogde gretiger en feller en liet wel de absolute wil om te winnen zien. Het kwam dan ook meer dan terecht al gauw op een 1-0 voorsprong. Nog voor rust werd het 2-0 en ook de 3-0 deed niet lang op zich wachten. De laatste 10 minuten gingen we wat makkelijker voetballen en kwam er iets meer rust in de ploeg. Tegen het einde van de eerst helft kregen we de eerste kleine mogelijkheden. Geprobeerd werd om de aansluitingstreffer te maken voor rust, maar we slaagden daar niet meer in.

De tweede helft begon zoals de eerste helft eindigde. Af en toe slaagden we erin om de voorhoede te bereiken maar door slordigheden resulteerde dit niet in echte kansen. Na ongeveer 10 minuten gespeeld te hebben werd een voorzet van de linkerkant schitterend binnen gekopt door notabene een verdediger van de ‘Boys’. Een misverstand in de defensie zorgde zodoende voor de aansluitingstreffer. Na deze treffer kwamen we iets beter in de wedstrijd. Vrij snel hierna was het topscoorder Melvin Poppe die de bal op de hoek van randje ‘16’ kreeg aangespeeld en besloot maar eens uit te halen. Doordat de bal ietwat opstuiterde van de grond produceerde Mel (met maat 47 en korfbal braces) een schitterende volley over de keeper in de verre hoek. Ondanks dat hierdoor de award van het mooiste doelpunt van de wedstrijd door ons werd gewonnen wisten de ‘Boys’ hierna nog twee keer te scoren. Binnen de ploeg was er, ondanks de teleurstelling van het uiteindelijke resultaat, bewondering voor dit prachtige doelpunt. Echter maakte het de teleurstelling er direct na afloop niet minder op. Door andere uitslagen in de competitie zijn we hierdoor een aantal plaatsen gezakt op de ranglijst.

Trainer/coach Van Belzen herkende Seroos 2 niet terug: “Wat ik vandaag zag, hoop ik de rest van het seizoen niet meer te zien. Ik hoop dat dit een uitglijder is, dat als een incident beschouwd moet worden. Maar zulke wedstrijden zitten er nu eenmaal tussen in een seizoen”.

Er is komende week tijd om uit te huilen en dan wacht de thuiswedstrijd tegen Arnemuiden 2. Het verslag van deze wedstrijd zal worden geschreven door Jeroen.