Zaterdag 2 november stond de thuiswedstrijd tegen Bruse Boys op het programma. Het was aan de mannen van Gerrit om de overwinning tegen Arnemuiden een goed vervolg te geven op een volgepakt sportpark Noordhout. Bij een overwinning zou Seroos Bruse Boys voorbij gaan op de ranglijst.

Gerrit stuurde de volgende elf het veld in:
Jordi, Robbie, Jorden, Jasper, Niels, Lennart, Bjorn, Sil, Maikel, Tiemen en Alex. Op de bank namen Jurre, Aron, Jens en Koets plaats.

De eerste helft begon vrij stroef van beide kanten. Seroos had in de beginfase moeite met het verzorgen van de opbouw. Bru werd een aantal keer gevaarlijk uit de corner. Er stond een harde wind waardoor de bal lang in de lucht hing en het lastig was hierop te anticiperen. Desondanks wist Jordi zijn doel schoon te houden na een aantal momenten waarbij een ieder eventjes zijn adem in moest houden. Naarmate de eerste helft vorderde kwam Seroos steeds beter in zijn spel. Vanuit de omschakeling kwam het er een aantal keer vrij snel uit. Dit resulteerde dan ook in de voorsprong. Na een goede opening op Sil kopt Tiemen de bal in de verre hoek. Op slag van rust tikte Alex na een prima aanval de 2-0 binnen.

In de tweede helft begon Seroos vrij sterk. Er werd meer druk naar voren gegeven en het won steeds meer duels. Het gevolg hiervan was dat er ruimte ontstond in de eigen defensie. Rond de 50eminuut weet de tegenstander hiervan te profiteren door te scoren uit een snelle counter.

Het spel golfde redelijk op en neer in de tweede helft en dit maakte het een zeer boeiende wedstrijd. Bru ging op zoek naar de gelijkmaker en nam steeds meer risico. Door een moment van onoplettendheid bij de tegenstander middels een snelle ingooi was het Maikel, die er op aangeven van Alex voor zorgde dat de marge opnieuw vergroot werd. Rond de 80eminuut was de spanning weer helemaal terug na een goede uitgespeelde aanval van de bezoekers. Die spanning kwam er dan ook door middel van kansen over en weer. Een aantal aanvallen werden tot frustratie van Seroos-zijde overtuigend afgevlagd wegens buitenspel. De inmiddels ingevallen Aron weet vlak voor tijd de 4-2 te maken na een soort van scrimmage voor de goal van Bru. Mede door het knokken van de uitploeg is de wedstrijd nog niet beslist als de 4-3 er vlak voor tijd invliegt. In de slotfase kan Bru zich niet meer beheersen en krijgt het rood voor het neerhalen van een doorgebroken speler. Tegenstanders van Seroos lijken een patent te hebben op rode kaarten. Ook de Bru-trainer kon het ontgelden wegens commentaar op de leiding van de scheidsrechter, die het tevens genoeg vond en de wedstrijd beëindigde.

Een aantal spelers van Bru lieten zich na de wedstrijd van zijn beste kant zien door zich voor dit seizoen aan te sluiten bij de topscorersuitreiking in de kantine. Domenique van den Berge gaf aan het graag op te nemen tegen Alex Jobse in het klassement. Aan het eind van het seizoen zullen we de balans opmaken. Volgende week staat de wedstrijd tegen de vereniging die zichzelf benoemd tot dé club van Walcheren op het programma. Jawel, S.V. Walcheren dus. Hiervan zal Jasper het verslag schrijven.