Beste allemaal,

Zoals jullie allemaal wel meegekregen hebben, heeft het kabinet nieuwe ingrijpende maatregelen ingesteld om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

Deze maatregelen treffen onze samenleving en dus ook onze voetbalvereniging keihard. Tot en met zaterdag 17 oktober 2020 mag er bij onze wedstrijden geen publiek aanwezig zijn en is ons clubhuis tot 20 oktober dicht.

Het is dus ook niet toegestaan om buiten ons sportpark te supporteren. Dus ook niet achter het hek op de groenstrook of op de ventweg staan om onze blauw-witten aan te moedigen. En dus ook niet bij onze uitwedstrijden. Maak het de verenigingen niet extra moeilijk. Dit is duidelijk aangeven vanuit het overleg met gemeente en politie.

Het is logisch dat deze maatregelen veel vragen oproepen. Maar het belangrijkste is wel dat er nog gevoetbald mag worden. We hebben onze protocollen weer aangepast, maar heeft wel enorme consequenties voor ons als voetbalvereniging en het doet het zo belangrijke verenigingsleven veel pijn.

We ontkomen helaas niet aan deze maatregelen en gaan er vanuit dat als iedereen zich eraan houdt ons sportpark en clubhuis over drie weken weer open mag.

Dus doe ik hierbij een dringende oproep aan iedere supporter/toeschouwer die de vv Serooskerke een warm hart toedraagt, blijf tot en met 20 oktober thuis!

Het is ook niet leuk en zelfs vervelend voor een bestuurder of kaderlid die iedereen moet aanspreken als de regels niet goed worden opgevolgd. Ook deze persoon is een vrijwilliger die zijn of haar best doet en het alleen in belang van de club doet.

Er komt zeker weer een tijd dat we weer teruggaan naar het ‘oude normaal’. Dus hou je aan de regels en ga niet in discussie!

Met sportieve groet en blijf vooral gezond!

Hans van den Broeke

Voorzitter vv Serooskerke