Afgelopen zaterdag stond de derde wedstrijd van het seizoen op het programma voor Seroos 2, thuis tegen MZC’11 2. Na het slechte resultaat van vorige week was het tijd om thuis de schade weer te herstellen. MZC was de afgelopen seizoenen altijd een lastige tegenstander maar dit was een wedstrijd die gewonnen moest worden door de ploeg van trainer Adrie van Belzen. Door de vele blessures in de voorhoede in zowel de eerste als de tweede selectie werd de wedstrijd begonnen in een iets andere formatie dan de afgelopen weken. De basis 11 bestond uit Jens, Boyd, Jeffrey Koets, Arjen, Peter Francke, Jordi, Lennart, Ruud, Peter Gideonse, Jeffrey Scheffers en Lars als enige spits. Op de bank zaten Roy, Ramon en Bjarne.

De eerste minuten van de eerste helft begon onwennig en Seroos speelde te snel de ballen naar voren plus de ruimtes die ontstonden op het middenveld werden niet gevonden en benut. Hoewel Seroos voetballend steeds meer de overhand kreeg werden er door beide ploegen vrijwel geen kansen gecreëerd, totdat Arjen halverwege de eerste helft een goede corner binnenliep en de 1-0 voorsprong op het scorebord zette. Na deze openingstreffer begon het aan de kant van Seroos steeds beter te lopen en de tweede goal viel niet veel later. Deze treffer ontstond bij de maker van de eerste goal, Arjen gaf van achteruit een mooie boogbal precies tussen de laatste linie en de keeper van MZC. Ruud greep zijn kans en verlengde deze bal door hem met binnenkantvoet knap over de keeper heen te schieten. Zonder hele grote kansen voor de tegenstander, die alleen een keer gevaarlijk werden door een 1 tegen 1 situatie met Jens die goed redding bracht, werd er met een 2-0 voorsprong voor de thuisploeg de kleedkamers opgezocht voor een bakje thee.

Zonder wijzigingen en met een zeer tevreden trainer werd de wedstrijd vervolgd. Seroos ging meteen op zoek naar de 3-0 om de wedstrijd vlak na rust op slot te gooien. De ruimtes die op het middenveld aan het einde van de eerste helft al beter werden gevonden, werden in de tweede helft alleen maar groter en dit was te merken aan het spel van Seroos. Het kwam goed de kleedkamer uit en door een goede uitgespeelde aanval over het middenveld kwam de bal op de rand van de zestien in de voeten van Ruud die de bal keurig aflegde op onze enige spits en tevens topscorer van het tweede. Lars bleef koel en schoot de bal achter de doelman van MZC om zo de 3-0 op zijn naam te zetten. Niet heel veel later werd ook de 4-0 gemaakt. Deze aanval begon aan de linkerkant bij Peter Francke, die een sterke wedstrijd speelde en zijn tegenstander geen centimeter ruimte gaf. Peter dribbelde over de linkerflank en halverwege de helft van de tegenstander besloot hij een voorzet te geven op Lars, die zijn tweede goal al aan het vieren was en tot zijn verbazing de bal voor zijn voeten weggetikt zag worden door de verdediger van MZC en op deze manier zijn eigen doelman passeerde. Met de 4-0 op het scorebord leken de 3 punten al binnen, maar toch kwam daar de tegenstoot van MZC die uit een vrije trap keurig tegendraads de 4-1 binnenkopten. Door deze tegengoal moest Seroos toch weer even wat alerter worden en uit de volgende corner werd MZC meteen weer gevaarlijk. De bal werd weer gekopt, deze keer naar de tweede paal, maar gelukkig had Jens op deze bal wel een antwoord en tikte hem tegen Boyd aan die bij de tweede paal de bal van de doellijn hield. Na deze kansen was het weer de beurt aan Seroos en na een bijna identieke aanval als bij de 3-0 was weer Lars het eindstation. Maar, Lars die eindelijk zijn kans in de basis van het tweede me beide armen heeft gegrepen, kreeg de bal nu voor zijn chocoladebeen en verloor zijn balans waardoor hij de bal al vallend naast het doel schoof. Ondertussen waren Roy en Ramon, die beiden sterk invielen, in het veld gekomen voor respectievelijk Jeffrey Scheffers en Lars. Het was Roy die achter de bal ging staan bij een vrije trap vanaf de rechterkant en de bal op randje zestien voorgaf op Jordi, die de bal met een beetje hulp van de tegenstander over de keeper heen kopte en de 5-1 maakte. Uit een laatste wanhoopspoging van MZC viel de 5-2 nog, wat tevens ook de eindstand werd.

Al met al een goede wedstrijd van Seroos met een mooi resultaat. Met 6 punten uit 3 wedstrijden staat volgend weekend de lastige uitwedstrijd tegen de super Peli’s op het programma, waar Jens het verslag van zal maken.