Zaterdag 3 oktober stond de uitwedstrijd naar Strijen op het programma. Na een week goed getraind te hebben was het zaak om de goede lijn van afgelopen week door te trekken na de 3-0 overwinning op Axel.

Het was niet alleen een uitdaging om de 3 punten mee naar huis te nemen, maar ook de voor de technische staf lagen er nog wat uitdagingen. Zo werden we pas donderdagavond op de hoogte gesteld van het feit dat we niet terecht konden in de kleedkamers bij Strijen. Vanwege een combinatie van verbouwing en de geldende Corona maatregelen was het helaas niet mogelijk om de kleedkamers inclusief douches te gebruiken. Dit zorgde voor de nodige stress en wat F’jes taferelen.

Er werd om half 12 verzameld op Serooskerke, jawel mensen u hoort het goed HALF 12. Relatief laat voor een wedstrijd van de F’jes, maar voor ons uiterst vroeg. Ook Sil had hier niet helemaal rekening mee gehouden. Hij had namelijk nieuwe voetbalschoenen besteld die op zaterdagmorgen nog bezorgd zouden worden. Gelukkig had de PostNL bezorger een goede dag en stond hij precies toen Sil z’n voordeur dicht trok met zijn nieuwe voetbalschoenen voor de deur. Wat een geluk!

Eenmaal op de voetbal hadden we eerst de wedstrijdbespreking. Wesley had dit keer weinig spraakwater dus we waren snel klaar met ons strijdplan. Winnen! Na een autorit van ongeveer 75min met de laatste 20 min over verloren weggetjes en dijkjes te hebben gereden kwamen we aan in niemandsland genaamd Strijen. Daar stonden ze dan twee bouwketen, de kleedkamers! In kleine groepjes omkleden en hop zo de wei in.

De wedstrijd

Na een wat rommelig begin pakten we al snel het initiatief en kreeg de overwinning in de eerste helft al gestalte. In de 39e minuut was het een soepel lopende aanval over links die zorgde voor de 0-1. De mee opgekomen Jasper zorgde voor een puntgave voorzet waar Jorn alleen maar tegenaan hoefde te lopen. Schitterend uitgespeeld! 0-1.

Niet veel later was het alweer raak. Ditmaal een vrijwel identiek doelpunt als de 0-1 alleen ditmaal over de rechterflank. Robbie stuurde doelpuntenmaker Jorn de diepte in, hij dacht wat Jasper kan kan ik ook en leverde op zijn beurt een heerlijke voorzet af. Aron promoveerde deze voorzet tot doelpunt. 0-2!

Rust

Aangezien we niet met z’n allen in de bouwkeet terecht konden in de rust, waren we genoodzaakt om de rust door te brengen op de tribune (zie foto). Heerlijk met dit weer 😩🌧 (NOT) Om een beetje warm te blijven allemaal een vestje aan, maar helaas geen thee om warm te blijven. Strijen zat nog in de F’jes cultuur dus ditmaal ranja in de rust. In de rust werden we gewaarschuwd voor de vroege tegengoal, want we zijn er tenslotte nog niet! Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Het leek wel of we het over onszelf afriepen, want we begonnen erg zwak aan de tweede helft. Na een paar minuten moesten we dan ook een tegengoal incasseren. 1-2.
Voor Wesley reden genoeg voor een dubbele wissel, beide backs; Robbie en Niels moesten het veld verlaten. Hiervoor in plaats kwamen Beau en Sander in de ploeg.

Niet veel later stelde Seroos gelukkig weer snel orde op zaken en konden we de 1-3 noteren! Na wederom een goede aanval over de rechterkant stond Aron weer op de juiste plaats om het laatste zetje te geven. 1-3

Jasper wilde ook nog even graag zijn moment of Fame en bedacht zich nog maar eens te gaan bemoeien met het aanvalsspel van de dubbelharten. Na een goede combinatie op de linkerflank is het dit keer Aron met een afgemeten voorzet. De doorgelopen Jasper word met een smerige overtreding hardhandig naar de grond gewerkt. Jasper eist een penalty. Ondertussen had Kova de bal al in het mandje liggen terwijl Jasper nog steeds een penalty wilde. Inmiddels stond de 1-4 al op het scorebord dus bedacht Jasper toch maar mee te juichen.

In de 80e minuut werd doelpuntenmaker Kova naar de kant gehaald en Denvy nam zijn plaats in. De wedstrijd leek langzaam dood te bloeden totdat de spits van Strijen met een gestrekt been Jorn nog even te grazen nam. Gelukkig had Jorn stalen neuzen aan en kwam hij ongeschonden uit de strijd. De spits kon vertrekken met een rode kaart. Al met al een degelijke overwinning.

Volgende week wacht ons de thuiswedstrijd met DBGC. Helaas kunnen we hierbij nog steeds geen supporters begroeten.

Maikel Simonse zal ditmaal live verslag uitbrengen van deze wedstrijd!