Nu bekend is geworden dat het amateurvoetbal-seizoen er opzit, hebben we de frequentie van nieuwe top 3-artikelen ietwat teruggedraaid. Desalniettemin staat weer een verse top 3 voor jullie klaar. Wouter Meulenberg was benieuwd naar de top 3 mooiste Seroos-momenten van Joop Wattel. Hoewel je een boek kan schrijven over de ‘gouden periodes’ is het Joop toch gelukt om een top 3 samen te stellen (al telt de redactie er een hoop meer 😁).

Voordat Joop zijn top 3 bekend maakt eerst nog even het volgende: Wouter, dankjewel voor de pen. Ik zal proberen om mijn top 3 momenten van de V.V. Serooskerke vast te stellen. Op het eerste moment denk je, dat is niet zo moeilijk, totdat je begint en je de jaren in je geheugen terug gaat halen en dan tot de conclusie komt: er zijn wel meer dan 10 momenten die ik prachtig vind voor de V.V. Serooskerke. In de tijd dat ik speelde en in de tijd dat ik voorzitter was.”

1. Opmars van Seroos vanaf ‘74/’75

In 1974 startte de opmars van Serooskerke met promotie naar de 1e klasse Zeeland. De twee jaren daarop promoveerde het ook en kwam het uiteindelijk uit in de 3e Klasse KNVB. In 1978 werd Seroos uiteindelijk tweede achter Krabbendijke. Dat jaar beleefde het elftal ook een succesvol bekerseizoen. Een van de gewonnen bekerwedstrijden was tegen Aduard. Een slordige 3.5 uur rijden naar Groningen. Op vrijdag vertrok de spelersgroep en de dag erna kwam er nog een bus vol supporters achteraan! Uiteindelijk wordt Seroos uitgeschakeld in de beker door Jodan Boys.

Joop over dit moment: Van de 2klasse Afdeling Zeeland in een ruk door naar de 3klasse KNVB. 2 Kampioenschappen en 1 promotie. Met natuurlijk de bekercompetitie met wedstrijden tegen Arnemuiden, Barendrecht en Vitesse Delft voor veel publiek (2100 supporters) op ons veld in de Zandput. En tenslotte de verre uitwedstrijd naar Aduard in Groningen met een mooie 1-5 overwinning.”

1. Promotie naar de 2klasse in ‘86

In 1986 moet er op het terrein van DOSKO een beslissingswedstrijd worden gespeeld voor promotie naar de 2e klasse KNVB. Het seizoen daarna wint Serooskerke de beker tegen Gemert.

Joop over dit moment: “Beslissingswedstrijd in Bergen op Zoom tegen Almkerk (2-0 winst) en de Bekercompetitie in het seizoen ‘86/’87 met de finalewedstrijd in en tegen Gemert. Door de Bekerwinst mochten we meedoen in Landelijke Beker, de wedstrijd tegen NEC. Vervolgens ook nog de wedstrijd tegen het Nederlands Elftal in mei 1988. Voor 6000 toeschouwers spelen in Vlissingen, geweldige happening.”

1. De promotie naar de landelijke 1klasse in ‘89/’90

Seroos behaalt in 1990 promotie naar de 1e klasse.

Joop over dit moment: Het hoogste amateurniveau op dat moment. Behaald in de beslissingswedstrijd in Werkendam op het veld van Kozakkenboys, tegen IJ.V.V. uit IJsselmuiden. Groot feest in de Raaijberg in Bergen op Zoom, waar opdat moment ook Hoek aankwam die net gedegradeerd was uit de 1eklasse. Elftal kreeg groots onthaal bij thuiskomst op het Sportpark Noordhout.”

Na een terugblik op de historie van Seroos, is Joop erg benieuwd naar de top 3 beste keepers uit Zeeland. Dit komt hij graag te weten van onze keeper Jordi Suurmond!