Serooskerke, 1 april 2020

Update Coronavirus en voetbal

Waarschijnlijk hebben de meesten van ons gisteren (31 maart 2020) ook naar de persconferentie gekeken waarin het kabinet de verlenging van de maatregelen heeft aangekondigd om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dit heeft de KNVB ertoe doen besluiten om de competities in het amateurvoetbal dit seizoen niet meer te hervatten. Dat doet menig voetbalhart zeer.  Maar gezondheid gaat voor alles.

Wat betekent dat voor de vv Serooskerke?

Het voetbalseizoen is klaar. Geen competitie meer. Er komen dit seizoen geen eindstanden, dus ook geen kampioenen, degradanten en promovendi. Ook de bekercompetitie wordt niet uitgespeeld. Volgend seizoen (20/21) starten alle teams in dezelfde klasse als dit jaar.

Wij willen ons als bestuur nu gaan richten op het afwikkelen van een aantal belangrijke zaken, zoals bijvoorbeeld overeenkomsten met trainers. Daarnaast willen wij ons erop gaan richten om het verenigingsleven weer op gang te brengen, zodra dat mogelijk is. Om eventueel voor de zomer nog wat activiteiten (toernooien, oefenwedstrijden) te gaan organiseren. Bijvoorbeeld in de maand juni. Maar dat is en blijft voorlopig nog onduidelijk.

Onderhoud velden

De gemeente heeft het groot onderhoud van de velden naar voren gehaald. De omstandigheden om onderhoud uit te voeren zijn nu ideaal dus daarom zijn ze hier op 25 maart 2020 al mee begonnen.

We houden jullie op de hoogte van mogelijke activiteiten en eventuele wijzigingen. We rekenen op begrip en verdere medewerking.

Tot zover.

Blijf gezond, pas goed op jezelf en zorg goed voor elkaar in deze bijzondere tijd.

Bestuur vv Serooskerke