Onze nummer 1 van Serooskerke 1  was erg verrast over zijn nominatie, met name de te samenstellen top 3, maar het is weer gelukt om er een leuk stukje van te maken!

Jordi: Een top 3 Zeeuwse keepers is voor mij erg lastig om samen te stellen. Als je zelf op zaterdag voetbalt, is het moeilijk om andere keepers op die dag in actie te zien. Daarnaast heb ik jarenlang RCS gevolgd op zondag en besteed ik nu regelmatig de zondag door de beste club van Nederland te volgen. Hierdoor heb ik zeer beperkt Zeeuws voetbal en dus Zeeuwse keepers gezien. Ik moest dus erg goed nadenken om een top 3 samen te stellen, die denk ik vrij onverwachts is.”

1. Tim Blind

Jordi over Tim: Velen zullen denken hoe kom je hier nou bij om hem op nummer 1 te zetten? Of misschien denken ze “vriendjespolitiek”. Als jij een aantal jaar op Eredivisieniveau in de zaal hebt gekeept en vaak goed keepte, dan verdien je in mijn optiek die plek. De laatste jaren ga ik niet meer naar Groene Ster kijken, maar op basis van de periode dat hij keepte, vond ik hem op dat niveau een hele goede zaalkeeper. Vandaar dat hij op nummer 1 staat van mijn top 3.”

2. Joan van Belzen

Jordi over Joan: “Deze keuze is voornamelijk gebaseerd op de beelden van Omroep Zeeland, waarop ik hem bij Hoek en Vlissingen heb zien keepen. Een keeper met uitstraling, een goede trap en ook veel ballen tegen hield. Daarnaast heeft hij jarenlang een hoog niveau gehaald, terwijl hij op een hoog niveau speelde.”

3. Mitchell Braafhart

Jordi over Mitchell: Net als de vorige keuze is deze gebaseerd op beelden van Omroep Zeeland. Specifiek gaat het om de samenvattingen van Kloetinge. De oud-keeper van Axel kon mij in de wedstrijden tegen hen niet overtuigen, maar de laatste seizoenen bij Kloetinge vind ik hem écht een goede keeper geworden. Hij geeft echt alles bij elke bal, heeft een goede trap en reflex en pakt regelmatig punten voor Kloetinge.”

We bedanken Jordi voor zijn bijdrage! Op zijn beurt is Jordi benieuwd naar de top 3 buitenlandse voetbalstadions van Renco Francke. Wij zijn benieuwd!