Vorige seizoenen hikten we vaak tegen het probleem aan dat veel 1e selectie spelers wegens studie geen tijd hadden om twee keer per week te trainen. Veel talent maakte hierdoor tegen zinnen in weinig minuten. Als gevolg is dit seizoen het 5e opgericht, zodat deze groep in de recreatieve sector wel aan zijn trekken kan komen. Een jong team bestaande uit gretige voetbaldieren die iedere wedstrijd het onderste uit de kan haalt om te winnen. Een recept voor geheid spektakel, waar iedere toeschouwer niet over uitgepraat zal raken.

Zaterdag mochten we aantreden tegen Veere 4.

Een team waar reserve aanvoerder Eric jaren heeft mogen ballen. Informatie stromen vloeide dan ook rijkelijk uit deze ex-Veerenaar. Geluk voor ons dat we deze man hebben weten te strikken.

De basis 11 geheel aangepast op de tegenstander:

Aanval:                Marijn, Jur

Middenveld:     Maurice, Mathijs ©, Jôôst, Tim

Verdediging:     Kaj, Eric (reserve ©), Mark, Ruud

Keeper:               Olivier

Bank:                    Jurre (JO17), Rens

Vlag:                     Peter

Fotograaf:          papa van Mathijs

Afgemeld met een goed excuus: Jelle en Johan

Afgemeld met een slecht excuus: Jasper

In den beginne was Veere niets. De ploeg liet ons voetballen en dat kwam ze duur te staan. Binnen een paar minuten kon Marijn de 1-0 binnen lopen. Al snel volgde de 2-0 door Jur en de 3-0 door Tim. Wat een lastige voetbalmiddag beloofde te worden werd in de eerste dertig minuten van de wedstrijd al beslist. Veere kon een aantal keer met de opkomende back gevaarlijk worden, maar dat leidde enkel tot speldenprikjes. Ruud had aan onze zijde ook de mogelijkheid om veel op te komen, alleen kreeg hij zijn brommer niet aan gekickt. Erg jammer dus voor ons, anders hadden we misschien wel nog meer kunnen scoren. Na jaren kweken in de SJO was het vandaag ook hoogtijd voor Jurre Kreft om zijn debuut te maken in de senioren, wat hij voortreffelijk deed. Jong als die is klom hij in ieder duel.

Na 40 minuten ballen maakte Jur de 4-0 en leek alles in kannen en kruiken.

*Trom geroffel*

Of nee toch niet.

Na rust vloog Veere boven op een wat laconiek Seroos en dat was direct op het scorebord terug te zien. Aangezwengeld door frisse spelers creëerde Veere de één na de andere kans. Binnen een kwartier tijd konden we al twee keer vissen. Met de 4-2 vatten de zwart-witten nog uit een extra vaatje. Onder het motto “dit houden ze toch niet zo lang vol” pingelde we verder en ja hoor, de 4-3. Ongelofelijk dat we met een 4-0 voorsprong de wedstrijd nog spannend hebben weten te maken. Gelukkig had Ruud na lang kicken zijn brommer eindelijk aan gekregen. Sodemieter wat een knal. Ooggetuigen schatten de volley op 20 meter. Oordeelt U zelf:

Veere was na de 5-3 dan ook op. Met het geluk aan onze zijde konden we de wedstrijd verder uitspelen. Rens zette de eindstand op 6-3.

Als de gemiddelde leeftijd van de tegenstander 10 jaar jonger lag, dan waren we hier minder vrolijk van het veld gelopen. Maar goed, dat mocht de pret niet drukken. Met drie wedstrijden gespeeld staan we nu bovenaan met 9 punten. Dat belooft wat…

De foto’s: https://www.flickr.com/photos/118628193@N04/51582143829/