Na 2 moeizame wedstrijden tegen SSV’65 en Bruse Boys was vandaag de tegenstander het altijd lastige Meeuwen. Met dezelfde selectie als vorige week, maar met 2 nieuwe basisklanten. Er was een plekje vrij op het middenveld voor Denvy en op de linksbackpositie een plek voor Peter Francke.

Het was een mooie zonnige middag om de 3 punten thuis te houden. Er werd afgetrapt en na 1 minuut spelen was de Meeuwen al meteen gevaarlijk. Daarna was het een lastige wedstrijd voor beide ploegen met veel balverlies en weinig kansen het 1ste halfuur. Af en toe een voorzet vanaf de zijkanten, maar daar kwam niet veel uit en werd verdedigd door de Meeuwen. Na 30 minuten spelen was er een goede actie van rechts met een voorzet van Wessel dat een mooie kans opleverde voor Aron, maar de keeper kon ingrijpen. De Meeuwen probeerde het steeds met de lange bal, maar dat was makkelijk te verdedigen en daar kwamen dan ook geen kansen uit. Na 36 minuten spelen stond Peter Francke vogelvrij aan de linkerkant, die gaf een afgemeten voorzet over de verdediging heen en Aron kon hem in 1x intikken, 1-0! Na de 1-0 werd de 1ste helft op de zelfde manier uitgespeeld als voor de 1-0: slordig van beide ploegen. De bal bleef niet lang in de ploeg. Het was een zware wedstrijd voor beide ploegen.

Vol goede moed begonnen we aan de 2e helft. Deze helft gebeurde er gelukkig meer en was het een leukere wedstrijd aan het worden voor het publiek. We kwamen er een paar keer goed uit met Aron en Alex, dat leverde voor De Meeuwen ook de eerste 3 kaarten van de wedstrijd op. Na 75 minuten spelen was Wessel op en werd gewisseld voor het jonge talent Guido. Hij werd gelijk betrokken in het spel met goede acties. Na een lange bal van achteruit kwam de bal voor de voeten van Aron, hij omspeelde de keeper, maar schoot vervolgens op een verdediger die zich voor de bal gooide op de achterlijn. Hierbij gebruikte de verdediger beide handen en dus ging de bal op de stip. Ook kreeg de Meeuwen speler hiervoor zijn tweede gele kaart en kon hij dus vertrekken. Onze topspits en ervaren rot van het team Alex ging achter de bal staan. Het fluitje ging, Alex schoot hem niet goed in en de keeper hield de penalty. Gelukkig was Guido scherp en de rebound was voor Guido, 2-0! Na de goal werd het spel wat zwakker, in een minder energieke helft dan de 1ste helft. Na 84 minuten hield Sil het voor gezien, na een uitstekende wedstrijd en werd gewisseld voor Kaj. De Meeuwen kwam nog 1 keer in de aanval met een van de weinige schoten op goal, maar het was een makkelijke prooi voor Jordi. Het was het einde van de wedstrijd en Meeuwen was doodop met 10 man, maar de jonge talenten Kaj en Guido hadden nog energie. Met een mooie bal van Kaj omspeelde Guido de keeper en die maakte zijn 2e goal van de wedstrijd, 3-0! Dat bepaalde ook gelijk de eindstand.

De eerste 3 punter van het seizoen is een feit en we kunnen met een goed gevoel toewerken naar DBGC-uit.

Bedankt supporters voor jullie steun en tot de volgende wedstrijd!

Volgende week word het verslag geschreven door Maikel Simonse.

Jolien Wondergem maakte zaterdag een hoop mooie foto’s. Bekijk ze hier.