Na de top 3 adviezen van scheidende hoofdtrainer Gerrit Petersen is het vandaag de beurt aan de trainer, eveneens vertrekkend, van het tweede Lieven van Belzen. Gerrit nomineerde Lieven met de vraag een top 3 samen te stellen van de evenementen, al dan niet met wisselende resultaten, die jaarlijks worden georganiseerd binnen onze vereniging.

Lieven wil eerst nog even aftrappen voordat hij zijn top 3 bekend maakt: “Om te beginnen bedank ik Gerrit, die mij nomineerde om mijn top 3 van Seroos evenementen te maken, waaraan ik heb deelgenomen.

1. Open Stroskerks Sjoelkampioenschap

“Open Stroskerks Sjoelkampioenschap, waarvoor ik mezelf direct als favoriet had uitgeroepen door Arjen Francke winnaar 2017 te melden dat ik 3-voudig sjoelkampioen van VV Arnemuiden was.
Geintje natuurlijk, maar al snel was iedereen op de hoogte en dacht men dat ik een natuurtalent voor sjoelen had. Alles werd uit de kast gehaald door organisator Bert Francke (jawel, de broer van Arjen) om mij te benadelen. Schijnheilig vertelde Bert dat ik de loting moest verrichten. Mijn handeling was de briefjes met deelnemers te pakken, waarna Peter Gideonse de groepsindeling bepaalde…………..? Hier begonnen mijn bedenkingen al. Verder kwamen de verschillende favorieten met hun eigen sjoelbak. Tegen mij was niets gevraagd om een sjoelbak mee te nemen.
Na gemakkelijk door de 1e ronde te zijn geraakt en enkele Seroos coryfeeën, waaronder Henk Wondergem, te hebben uitgeschakeld probeerde men het op een andere manier om mij uit te schakelen. Namelijk voordat ik mijn biertje op had stond er al een volgende klaar. Ook de 2e ronde was een makkie en met een score van 129 had ik de halve finale bereikt. In de halve finale kwam ik Arjen tegen en ging de alcohol iets te veel zijn werk doen en moest ik mij gewonnen geven. Dit jaar had ik Omroep Zeeland uitgenodigd om misstanden te voorkomen. Het ging deze keer fout toen Omroep Zeeland vertrok. Op dat moment zat ik opnieuw in de halve finale met als tegenstanders de familie Gideonse, Bram en Peter. Nadat ik even naar de wc was geweest bleek Bram spectaculair uitgelopen en niet meer in te halen…..??
Grote neef Peter had niets onreglementair gezien!!!!???  Ook een officieel protest bij de wedstrijdleiding haalde niets uit. Hier moest ik me maar bij neerleggen. Al met al toch een leuk evenement waardoor ikzelf ook een sjoelbak heb aangeschaft.”

2. Voetbalquiz

“Op het moment dat de voetbalquiz ter sprake kwam vertelde ik dat ik de voetbalquiz bij VV Arnemuiden 3x had gewonnen. Nu was het wel waar, maar geloofde niemand mij…..
Bij Arnemuiden speelde ik samen met een A-junior samen. Hierdoor heb je een goede verhouding van oud/jong. Bij Seroos heb ik 2x samen met Henk Wondergem aan de voetbalquiz mee gedaan. Mijn excuses dat wij deze voetbalquiz 2 x niet konden winnen is dat onze gemiddelde leeftijd te hoog is. Boven de 50 blijven de feiten niet meer zo hangen. Ondanks dat we niet konden winnen was ook deze avond goed georganiseerd en leuk om aan mee te doen.”

3. Vrijwilligersavond + pubquiz

“Deze avond vond ik typerend voor VV Serooskerke. Eerst was er een heerlijk buffet, voor 21.00 uur werd alles opgeruimd en iedereen hielp daaraan mee. We konden daardoor op tijd aan de pubquiz beginnen. Fanatiek werden de verschillende rondes afgewerkt. Wat mij vooral opviel dat er ondanks gratis drank iedereen zijn maat hield. Bij andere verenigingen heb ik dit wel eens anders gezien. Ook deze avond zat de hoofdprijs er niet in. Een aantal teams zijn geregeld aanwezig bij de andere pubquizen in de omgeving.”

Tot slot geeft Lieven de pen door aan de volgende uitverkorene in deze rubriek: “Ik nomineer Henk Wondergem om een top 3 van beste Zeeuwse spelers te maken, waartegen hij gevoetbald heeft tijdens zijn actieve carrière bij Serooskerke. Ondanks dat ik volgend jaar geen trainer meer ben van Seroos 2, verwacht ik zeker nog een uitnodiging voor het volgende Open Stroskerks Sjoelkampioenschap.”