Een belangrijk onderdeel van een blessurebehandeling zijn natuurlijk de waterzak en de verzorgingskoffer. Zonder deze is het lastig om iets uit te richten bij blessures, dus Jos licht deze keer eerst het belang hiervan toe.

EHBO / Verzorgingskoffer

• Zorg als vereniging dat de elftal trainers/leiders gecertificeerd worden en kennis hebben van EHBO / EHBSO

• Zorg dat er voor elk elftal een EHBO / Verzorgingskoffer en een waterzak met een spons is.

• Zorg dat er een bidon met water in de waterzak zit. Deze na elke wedstrijd reinigen.

• Zorg dat de koffer gevuld is met de noodzakelijke materialen.

Als er iets niet in de koffer aanwezig is, ga dan naar de Sportmasseur/Verzorger van de 1e selecte.

Meestal kan hij U helpen.

• Gebruik als EHBO koffer een kleine gereedschapskoffer.

Regenwater kan er niet inkomen en is duidelijk herkenbaar door een sticker van de vereniging.