Door het terugtrekken van Jong Ambon duurde het een week langer voordat Seroos weer een officiële wedstrijd mocht spelen. Na de korfbaluitslag (4-7 winst) tegen Brouwershaven en de 3-0 overwinning van Bruse Boys op dezelfde tegenstander, is een gelijkspel voldoende om de volgende ronde van de beker te behalen.
Na de vele regenval was de verwachting dat we op kunstgras moesten spelen. Echter, bij aankomst op het sportpark Volharding bleek Bruse Boys een goed grasveld te hebben, dat tegen een stootje kon. Op een keurige grasmat werd om half 3 afgetrapt.

Seroos begon sterk aan de wedstrijd. Door druk te zetten, dwong het Bru vaak tot een lange bal. Verder was het zelf rustig aan de bal om een voetballende oplossing te zoeken. Ondanks het veldoverwicht werden er weinig kansen gecreëerd. De grootste kansen in de eerste helft waren uiteindelijk voor de thuisploeg. Door slordigheden van zichzelf daalde het niveau bij Seroos en kwam Bru beter in de wedstrijd. Het leidde ook tot grote kansen. Eerst redde Jens uitstekend bij een 1 op 1 situatie. Vervolgens zag de scheidsrechter uitstekend dat de diepgaande middenvelder van Bru een schwalbe maakte na uitkomen van Jens. De volgende 1 op 1 situatie was helaas wel raak. Na ongeveer 25 minuten spelen scoorde de nummer 10 van Bru koelbloedig de 1-0.
Ondanks de slordigheden bleef Seroos voetballend de betere ploeg. Het kreeg hierdoor diverse mogelijkheden, maar werd voor de goal een verkeerde keuze gemaakt om tot meerdere kansen te komen. De grootste kans aan Seroos-zijde was voor Wessel. Hij schoot in een 1 op 1 situatie over de goal.

Na de rust werd het spel niet beter. Seroos oogde onrustiger en steeds vaker werd voor een lange bal gekozen. Bru koos ervoor om dit spel de hele wedstrijd te spelen, maar met wind mee bleek het toch lastiger om gevaarlijk te worden. Zo golfde het spel op en neer door het balverlies, maar werden niet veel kansen gecreëerd. Halverwege de 2e helft kwam Robbert in het veld voor Kaj, die een onzichtbare wedstrijd speelde. Het resulteerde niet in een ander spelbeeld, want het spel bleef slordig. Dom balverlies op ca. 30 meter van de goal zorgde er zelfs voor dat de linksbuiten van Bru een kwartier voor tijd de 2-0 maakte. Seroos kwam hierdoor met een slotoffensief. Na een goede corner kreeg Aron een grote kans, maar zijn schot werd geblokt. Kort hierna schoot Bjorn in kansrijke positie over de goal. Aan de andere kant moest Jens nog zijn reflexen tonen, toen hij een kopbal uit een corner goed tot een nieuwe corner verwerkte.
In de laatste 10 minuten ging Seroos alles op alles spelen. Eerst kwam Roy erin voor Bjorn en later werd Peter vervangen door stormram Rick. Na goed doorjagen van Aron op de keeper maakte hij de 2-1, maar deze goal kwam te laat om een gelijkspel uit het vuur te slepen.

Al met al was het een mindere wedstrijd van Seroos en kon het de lijn van de goede doordeweekse oefenwedstrijd tegen Walcheren niet doorzetten. Verder is het bekeravontuur ten einde, want Bruse Boys gaat door naar de volgende ronde. Komende week wordt er toegewerkt naar de eerste competitiewedstrijd: Bevelanders uit. Jeffry Poppe gaat het verslag van deze wedstrijd schrijven. Daarnaast hopen we weer op de ondersteuning van onze trouwe supporters!