Seroos 2 – Patrijzen 2

Zaterdag 1 september trad Seroos 2 aan voor zijn eerste bekerwedstrijd tegen Patrijzen 2. De volgende elf spelers stonden op het wedstrijdformulier: Jens op goal, v.l.n.r. Niels, Arjen, Jeroen, Boyd. Middenveld: Jannick, Peter G, Dion, en Mees en voorin Ruud en Melvin.

De gasten uit ’s-Heerenhoek waren onbekend voor Seroos, want niemand kon zich heugen tegen deze club gespeeld te hebben. Na het fluitsignaal klapte de tegenstander er in de eerste minuten vol op. We waren even overdonderd, omdat we dit toch niet verwacht hadden. We konden er wél onderuit voetballen zonder kansen weg te geven. Na een aantal goeie kansen die we er niet in kregen, scoorde Arjen na 20 minuten uit een afgeslagen corner 1-0. Vijf minuten later krulde Jannick de 2-0 in de bovenhoek en pakte Dion ook 2 doelpuntjes mee, zodat het in de rust 4-0 stond.

Na rust werd er nog 2 x gescoord door topspits Melvin. En, ook Mees maakte pakte zijn goal mee waarbij de keeper van Patrijzen één van zijn vele goeie voorzetten verkeerd inschatte. Tussendoor waren er nog ware hoogtepunten voor de toeschouwers. Zo had een patrijzenverdediger een prachtig schot op de lat van zijn eigen goal en waren er nog een aantal goeie scrimmages. Eindstand was dus (slechts) 7-0.

Seroos 2 – Oostkapelle 3

Zaterdag 8 september speelde Seroos zijn tweede bekerwedstrijd tegen Oostkapelle 3. Een ploeg met veteranen waartegen vorig jaar nog met grote moeite een overwinning werd behaald in de knock-out fase van de beker, via penalty’s.

Seroos trad aan met de volgende elf: Jens op goal, v.l.n.r. Niels, Arjen, Raoul, Jeroen. Roy, Jannick, Steven, Boyd Ruud en Jordi.

Vandaag had Oostkapelle een selectie met ook een deel jongere spelers. Het initiatief lag vanaf het begin bij Seroos, dat redelijk positiespel toonde, maar nog weinig gevaar wist te stichten voor de okp-goal. Na een kwartier maakte Jannick de 1-0 door een mooi schot zoals we kennen van ‘m. Daarna een prachtige aanval over vele schijven die door Ruud werd afgerond. Voor rust miste Arjen nog een penalty, en maakte Dion de 3-0. Oostkapelle kon de 1e helft slechts gevaarlijk worden door een aantal slordige passes achterin bij Seroos. Na rust zorgden Jannick en Ruud met hun 2e treffers van de middag ervoor dat de eindstand 5-0 werd. Vooral de fitheid en gretigheid, (en natuurlijk ook kwaliteit) zorgen voor een vrij groot krachtsverschil vandaag tussen beide ploegen, waardoor de score nog hoger had kunnen zijn.

Dauwendaele 2 – Seroos 2

Zaterdag 15 september speelde Seroos 2 zijn derde bekerwedstrijd tegen Dauwendaele 2.

Dauwendaele 2 is een ploeg die we vorig seizoen nog in de competitie troffen en waartegen we in de laatste wedstrijd 4-4 speelden met 2 goals van spits Jens van den Broeke. Vandaag was Jens er niet bij, anders hadden we hem ongetwijfeld weer in de spits gezet. De tegenpartij probeerde het vandaag wel met een keeper in de spits: oude bekende Koen Meijers

Om kwart voor 1 traden we aan op het kunstgras. Op goal vandaag Olivier, achterin Niels, Arjen, Raoul en Jeroen. Op het middenveld Peter G, Marcio, Dion en Kenneth. Voorin Ruud en Robbie.

Na ongeveer een kwartier maakte Dion de 0-1 en 5 minuten later Niels de 0-2. Gelegenheidsspits Ruud Aarnoutse pikte voorrust ook zijn doelpuntje mee. In de tussentijd kreeg Dauwendaele één grote kans. Spits Meijers knikte een open kopkans naast.

Na rust kon Ruud de bal in een leeg doel dribbelen, na een onderschepping in hun verdediging. Ook Robbie scoorde nog 2x en Koreman prikte er nog één.

Goeie overwinningen van Seroos 2 in de beker en de 0 gehouden. Volgende week staat Rijsoord 2 op het programma, wat een iets ander wedstrijdje zal zijn.

Dion zal hiervan het verslag schrijven.