Op de vroege zaterdagochtend vertrok Seroos 2 richting Alblasserdam. Het was noodweer, met regen en storm dus dat zou vast lastig voetballen zijn onder deze omstandigheden. Bij aankomst om 10:30 scheen verrassend genoeg de zon er stond er nauwelijks wind. De wedstrijd werd gespeeld op een kunstgrasmat, die 2 weken ervoor was aangelegd. Jeffrey S gaf aan dat de scheids een goede bekende was uit zijn tijd dat hij in deze regio actief was. Of dat echt een voordeel was, had de rest van het team zijn twijfels bij.
Tossen bleek erg lastig op dit veld, omdat het muntje drie keer op z’n kant belandde. Toen liet hij Seroos gewoon een kant kiezen.

Met exact dezelfde opstelling als vorige week tegen Zwaluwe, werd tegen de oranje-witten van v.v.  Alblasserdam gestart: Jens, Peter – Arjen – Jeffrey K – Boyd, Ruud – Lennart – Jordi en voorin Jeffrey S, Roy en Lars. In de beginfase werd Seroos vaak vastgezet en werd zodoende de lange bal gehanteerd. Uit de gewonnen 2e bal, kon Seroos een aantal keer een aanval opzetten waar echter geen grote kansen uit kwamen. In de eerste 20 minuten was het vooral Alblasserdam dat gevaarlijk werd, met diepe ballen op de flankspelers. Een aantal keer werden goede mogelijkheden niet benut door de thuisploeg Na ong. een kwartier spelen werd een scherpe voorzet van de rechterkant afgemaakt, en werd het wel 1-0.

Seroos kwam af en toe tot combinaties vanuit het middenveld, wat in een aantal kansen resulteerde. Zo kopte Arjen de bal over uit een corner en kwam Seroos tot een aantal afstandsschoten en vrije trappen van o.a. Roy. Na ong. een half uur kreeg Lars de bal op rechts en uit een vrijwel onmogelijke hoek schoot hij de bal in de verre hoek over de keeper heen: 1-1. Deze goal kwam redelijk uit de lucht vallen, maar het geloof in een goed resultaat vandaag was er zeker weer.

5 minuten later was er een corner voor de thuisploeg die kort werd genomen. Na een actie op de achterlijn kwam de bal in de zestien, waar een speler van Alblasserdam de bal wat gelukkig meekreeg en de bal via Jens door een aanvaller van dichtbij kon worden binnengetikt: 2-1. Dan net voor rust: de bal werd door Alblasserdam diep gespeeld op links, waar twee spelers buitenspel liepen. De scheids, die er ver vandaan stond, vond dat echter niet. Hij liet doorspelen en een aanvaller van de oranje-witten had ruim de tijd om de bal naast Jens de schieten. Dit mag toch wel een cadeautje van de scheids genoemd worden.

In de rust kwam Hans voor Boyd op rechtsback. De thuisploeg werd een aantal keer gevaarlijk via ballen in de ruimte achter de verdediging. Door goede reddingen van Jens en slecht afwerken bleef dit tot kansen. Toen na ong. een kwartier een vrije trap werd genomen door Alblasserdam vanaf de rechter zijkant, belandde deze verrassend genoeg in de verre hoek: 4-1.

Het was een moeizame wedstrijd voor Seroos vandaag. Toen Alblasserdam een tempootje lager ging spelen, kreeg Seroos wat meer de bal en resulteerde dit in een paar mogelijkheden. 25 min voor tijd kwam Jannick in het veld voor Arjen, en vlak daarna kwam Jurre in het veld voor Ruud. Er gebeurde in de resterende tijd niet heel veel spannende dingen meer. De thuisploeg had vandaag het betere voetbal, waar Seroos te weinig tegenover zette. Volgende week een kans om dit recht te zetten tegen MZC 2. Hiervan zal Boyd een verslag maken.