Zaterdag 26 september speelde Seroos tegen Axel. Axel verloor, net als Seroos, ook haar eerste wedstrijd. In eigen huis werd met 0-1 tegen Bruse Boys verloren. Overigens kent Axel toch wel een slechte seizoensstart. Alle drie de bekerwedstrijden werden verloren en Axel scoorde in vier wedstrijd nog geen doelpunt. Serooskerke had wat goed te maken na de nederlaag van vorige week bij SSV.

Nadat de storm ‘Odette’ flink had huisgehouden in Zeeland en er in de nacht van vrijdag op zaterdag ruim 50mm regen viel, leek het een onstuimige middag te gaan worden op Noordhout. Niets was minder waar. Na een korte hoosbui in de warming-up kwam de zon door en ging ook de wind wat liggen. Keurig voetbalweertje dus en ook het veld lag er ondanks de regenval prima bij. Weerman Jeffry Poppe had dit goede weer overigens al voorspeld. Dit is geen verrassing, want eigenlijk weet Jeffry altijd alles (en zo niet dan toch 😊).

Dan naar de wedstrijd. Vorige week kenmerkte de start van de wedstrijd zich door een enorm slap optreden van Seroos. Ook nu was het niet scherp genoeg. Al na een paar minuten kreeg Axel een goede kans om op voorsprong te komen. Gelukkig was Jordi bij de les en kon hij het stiftje van de spits Martin tegenhouden. Axel zakt de hele wedstrijd vrij ver in. Seroos had in de eerste fase het meeste balbezit, maar dit resulteerde niet echt in uitgespeelde kansen. De beste kansen in het eerste half uur waren misschien nog wel voor Axel. De verdediging van Seroos had een aantal keer moeite om de fysiek sterke en snelle Martin te stoppen.

Gedurende de eerste helft kwam Seroos aanvallender ook beter in de wedstrijd. De spitsen Aron en Dennis maakten het de verdedigers met hun acties vrij lastig. En via de opkomende Jorn en Robbie werd het via een voorzet ook gevaarlijk voor de goal van Axel. De keeper van Axel wist met een aantal mooie reddingen een voorsprong van Seroos te voorkomen. Na ruim een half uur spelen werd Aron in de diepte ingespeeld. Bij zijn actie werd hij binnen het strafschopgebied aangetikt: strafschop. Hoewel de keeper de strafschop nog keerde, kon Aron de bal in de rebound wel binnen schieten. Seroos stond op een verdiende 1-0.

Na de rust kwam Seroos nog meer aan voetballen toe. Na ongeveer 10 minuten in de tweede helft werd Jorn in het strafschopgebied aangetikt toen hij een actie naar binnen maakte: strafschop nummer twee!  Nu was het Dennis die achter de bal stond en deze direct binnen schoot: 2-0. Ondanks het vele balbezit en dreiging van Seroos was het toch nog even wachten op de 3-0. Deze viel pas in de 75e minuut. Via een goede actie aan de rechterkant werd Jorn met een steekbal diep gestuurd. Jorn gaf de bal voor op Aron en die schoot goed binnen.

Axel heeft de tweede helft eigenlijk geen noemenswaardige kans meer weten te creëren. Buitenom een aantal corners, zijn ze niet dreigend meer voor de goal van Seroos geweest. En vooral na de 3-0 geloofden ze het wel. Seroos had genoeg kansen om de score uit te breiden, maar was niet scherp genoeg voor de goal.

Uiteindelijk een dik verdiende overwinning voor Seroos en de eerste punten van het seizoen. Af en toe nog wat slordig en niet scherp genoeg voor de goal, maar al stukken beter dan vorige week.  Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Strijen. We hopen de stijgende lijn dan voort te zetten!

De foto is afkomstig van de website van FC Axel. Klik hier om ze allemaal te bekijken