Na de eerste nederlaag van het seizoen vorige week tegen VC Vlissingen, konden we onszelf weer revancheren in de topper tegen directe concurrent Dauwendaele. Na het verlies van vorige week was Dauwendaele ingelopen tot 3 punten. Maar bij een overwinning van ons zou het gat dus weer verdubbeld worden. Dauwendaele heeft wel een wedstrijd minder gespeeld, dus het ligt hoe dan ook dicht bij elkaar.

Voor de topper tegen Dauwendaele koos Cees de volgende namen voor zijn basis elf: Jordi, Robbie, Jeffrey, Peter en Wessel in de verdediging. Het middenveld bestond uit Ruben, Jeffry en Kaj. Lars en Sil begonnen op de flanken met Aron als diepe spits.

Nadat Ruben vorige week uitviel vanwege een enkel blessure, was het nog maar de vraag of hij kon spelen tegen Dauwendaele. Maar door geweldig werk van onze wonder verzorger Jos, kon Ruben gewoon aan de aftrap verschijnen.

Om 14:30 werd er onder het toeziend oog van veel supporters afgetrapt op Sportpark Noordhout. In de beginfase was het Dauwendaele dat scherp aan de wedstrijd begon. Dit leverde, op een aantal hoekschoppen na, verder geen concrete kansen op. Ook was vrij snel zichtbaar dat beide ploegen veel moeite hadden met het hobbelige veld. Met name bij Dauwendaele, dat veel vanuit de opbouw speelde, ging het vaak mis door bijvoorbeeld passes over de grond die ineens opstuiterden.

Na een klein halfuur op de klok, begon Seroos wat meer de overhand te krijgen. Niet veel later viel de openingstreffer voor Seroos. Na een aanval over links legde Wessel de bal vanaf de achterlijn terug op Lars. Zijn inzet werd geblokt door een verdediger, waarnaar de bal voor de voeten val Wessel belandde die ook nog in het strafschopgebied stond. Hij twijfelde geen moment en schoot de bal met rechts stijf in de kruising.

Kort daarna kregen we nog een mogelijkheid om de score uit te breiden. Aron gaf de bal voor op Sil na een actie op links. Sil kon hem nog wel raken met zijn hoofd, alleen wist de bal niet op doel te koppen. Vlak voor rust kreeg Sil nog een grote kans. Alle 3 onze aanvallers, met Aron in het midden aan de bal, gingen af op 2 verdedigers van Dauwendaele. Aron speelde de bal in de loop van Sil, die de 16 in kon snijden. Alleen zijn schot met rechts belandde uiteindelijk in het zijnet.

In het begin van de tweede helft kregen we dé kans om de score te verdubbelen. Een te zachte terugspeelbal op de keeper van een Dauwendaele verdediger rond de middenlijn zorgde ervoor dat Aron gevaarlijk kon worden. Hij behield het overzicht en legde de bal breed op Lars die daardoor 1 op 1 kwam met de keeper. Maar doordat de bal net wat van zijn voet stuitte, kon de keeper van Dauwendaele zich nog net op tijd voor de bal gooien.

In het slot van de wedstrijd voerde Cees ook nog twee wissels door. Eerst kwam Jordy kwam in de ploeg voor Lars en Robbert kwam er nog in voor Aron. Vlak voor zijn wissel, kreeg Aron nog wel een grote kans op 2-0. Een lange bal van achteruit bij ons kwam terecht bij de cornervlag van Dauwendaele. De keeper was hiervoor uitgekomen en wilde de bal snel naar voren spelen. Hij nam echter veel risico, doordat hij de bal dwars door het midden speelde en de bal totaal verkeerd raakte. De bal kwam voor de voeten van Aron die een leeg doel voor zich had. Alleen moest hij snel handelen met links en schoof hij de bal net naast de goal.

Ondanks dat we in de hele wedstrijd eigenlijk geen één echte kans weggaven, bleef het door het minimale verschil van 1 goal tot de laatste minuut spannend. Gelukkig klonk na een lange blessuretijd eindelijk het laatste fluitsignaal en was de overwinning binnen.

Aanstaande zaterdag staat wederom een lastige wedstrijd voor ons op het programma. Om half 3 spelen we uit op het kunstgras van ’s-Heer Arendskerke.

Foto’s van de wedstrijd, gemaakt door Irene Overbeeke, zijn hier te bekijken.