Na de prima overwinning van vorige week tegen de Noormannen mogen we het deze zaterdag opnemen tegen de Bruse Boys. We  speelde om half 3 in Bruinisse. De vorige keer dat we Bru troffen boekten we een mooie overwinning van maar liefst 8-1. Dit keer hadden we hogere verwachtingen van het team omdat ze goeie resultaten hebben neer gezet. Koploper Kloetinge had dit weekend vrij en als wij de winst mee naar huis namen kwamen we op gelijke hoogte.

Na 45 minuten rijden waren we dan eindelijk aangekomen op het sportpark in Bruinisse. Het was prachtig weer voor een potje voetbal. Gelukkig was Robbie er ook weer bij en stond Jacco er niet alleen voor. Na de tactische bespreking en een goede warming-up mochten we aantreden op veld 1 met deze opstelling:

Niels

Bart              Luuk            Raoul             Ramon

Matthijs

Hessel                         Jonas

Melvin

Justin                 Dion

De scheidsrechter, die overigens goed floot, had alleen de stok van de vlag meegenomen. Hierdoor stond onze vlagger alleen met een stok in zijn hand. Het schijnt dat ze bij Bru nog steeds op zoek zijn naar de vlag.

De scheids floot en de eerste helft kon beginnen. Al na een paar minuten lieten de spitsen meteen zien wat ze waard zijn. Justin gaf een fenomenale bal met de buitenkant van de rechtervoet die Dion 1 op 1 met de keeper zetten. Dion schrok hiervan en kreeg de bal nog net door de benen van de keeper. Zo kwamen we al gauw op een 0-1 voorsprong. Na deze goal had Seroos de meeste kansen en waren ze veel aan de bal. Ondanks de vele kansen kregen we de bal niet tegen de touwen. Bruse boys had nog een aantal counters die tot niets leiden. Zo gingen we rusten met een 0-1 stand.

In de rust kregen we de wissels te horen. Bjorn die na zijn wedstrijd bij het 2e in Zierikzee was afgereisd naar Bruinisse om ons te ondersteunen kwam erin voor Hessel. En Thomas kwam erin voor Jonas. Een spannende pot steen-papier-schaar tussen Jonas en Hessel besliste dat Hessel het stokje over mocht nemen van Thomas als vlagger.

Op de bank bij Bruse Boys hadden ze niet zoveel zin om te vlaggen. De scheids wilde de wedstrijd hervatten toen hij erachter kwam dat er een vlagger miste. Hij vroeg het aan de bank maar daar kwam niet zoveel reactie vandaan, dus besloot hij de 2e helft maar te beginnen zonder vlagger.

In de tweede helft bleef seroos de betere ploeg. We gaven bijna geen kansen weg en creëerden er zelf wel veel. We wilden zo snel mogelijk de voorsprong vergroten voordat het spannend ging worden. Het koste heel wat moeite om het 2e doelpunt te maken, en waren veel kansen voor nodig. Rond de 65ste minuut kwam Melvin randje 16 aan de bal en hield het overzicht. Hij legde de bal rechts af bij Mathijs die helemaal vrij stond, die wist het hoofd koel te houden en schoot de 0-2 binnen. Hierna volgden er nog een wissel, Jonas kwam erin voor Luuk.

De kansen waren nu alleen nog maar voor Seroos en het was een wonder dat het nog maar 0-2 stond. De keeper van Bruse boys stond goed opgesteld en wij schoten niet overtuigend genoeg. Totdat Dion bij de zijlijn aan de bal kwam en die maakte een flitsende actie waardoor die de verdediger passeerde, hierdoor kon hij een een voorzet geven en die werd ingekopt door Melvin. Zo kwamen we toch nog op de 0-3. Deze goal was zeker terecht, de analisten aan de zijlijn vonden dat het hier minimaal 0-5 geweest had moeten zijn. Misschien dat we op de training toch wat afwerk oefeningen moeten gaan doen. Na de goal van Melvin vond de scheids het wel mooi geweest. Die had heel veel zin om de kantine in te duiken want er was nog maar 85 minuten gespeeld.

Volgende week zaterdag speelt Seroos 3 thuis tegen Arnemuiden 3 om 12.00 uur. Koploper Kloetinge is dan weer vrij, dit betekent dat Seroos 3 volgende week de nummer 1 plek kan pakken. Graag tot volgende week!