Afgelopen paasweekend stonden er twee wedstrijden op het programma voor Serooskerke 1. Zaterdag ging het op bezoek bij koploper De Meeuwen en maandag stond de derby in en tegen Oostkapelle op het programma. Een verslag van beide wedstrijden:

De Meeuwen – Serooskerke

FOTO Ruben Oreel

Ja, dat er nog wat goed te maken viel, na de 6-0 nederlaag vorig jaar op sportpark D’n Hooge Hilt, was duidelijk. Destijds waren de verhoudingen op de ranglijst volledig anders in vergelijking met de huidige stand van zaken. De Meeuwen is namelijk al enkele maanden trots koploper van de tweede klasse E. Daarnaast had het op eigen sportpark nog maar één keer puntverlies geleden, door een gelijkspel tegen Arnemuiden.Na de aftrap van De Meeuwen werd al snel de druk vooruit gezocht. Derk en Maikel konden net niet bij de eerste voorzet van de wedstrijd. Het spelbeeld in de eerste helft bestond voornamelijk uit lange ballen van beide kanten. Serooskerke was echter meestal de baas op het middenveld, waardoor er bij vlagen het spel snel verplaatst kon worden en goede aanvallen werden opgezet. Maikel was hiervan een paar keer het eindstation, maar zijn schoten werden geblokt of gered door de keeper. Meeuwen probeerde vooral de snelle Menno de Nooijer te zoeken, door ballen achter onze laatste linie in de ruimte te leggen. Op een paar schoten na, kwam er niet veel dreiging vanuit De Meeuwen in de eerste helft. Grootste kans voor rust was voor Beaudoin, die de bal voor de voeten kreeg op enkele meters, schuin van het doel. Keeper Tevel bracht echter redding op het schot.

In de tweede helft bleek al snel dat de tegenstander met een mannetje meer in de verdediging ging spelen. Die zodoende bestond uit drie centrale verdedigers en 2 hoog spelende backs. Dit betekende in eerste instantie even zoeken naar de juiste organisatie voor Serooskerke en daarmee was het eerste kwartier na rust voor De Meeuwen. Een grote kopkans voor Langezaal ging naast. Dat Meeuwen probeerde door te drukken, maar Seroos zag kansen in de omschakeling. Uiteindelijk resulteerde dit in een hoekschop die door Aron werd verwerkt tot een 0-1 voorsprong in de 65e minuut. Kort daarna volgde de eerste wissel van onze kant: Beau verliet geblesseerd het veld voor Robbie. De voorsprong maakte aan beide kanten wat los, waardoor er harde duels werden uitgevochten. De wedstrijd werd verder sportief begaan, mede door een goed leidende scheidsrechter. Uiteindelijk werden de ruimtes steeds groter voorin. Robbie wist daar wel raad mee: na een goede aanval rondde hij af in de korte hoek. Ook het slotakkoord was voor Robbie: een schot van Bjorn veranderde hij zodanig van richting dat het hoog en buiten bereik van de keeper in het doel belandde.

Een hele fijne overwinning bij de koploper. Dat voor het eerst verliest op eigen terrein dit seizoen. Met goede moed naar de derby tegen Oostkapelle, die twee dagen later plaatsvindt.

Oostkapelle – Serooskerke

Deze eerder afgelaste wedstrijd werd in overleg verplaatst naar maandag 2e paasdag, waardoor menig supporter afreisde naar Oostkapelle. Zo lieten ook weer vele supporters uit Serooskerke zich zien, ondersteunend met spandoeken en vuurwerk. Dit zorgde voor een spectaculaire opkomst.

Het begin van de wedstrijd verliep helaas niet zo spectaculair. Oostkapelle had het initiatief, maar creëerde nog geen kansen. In principe speelde zij met eenzelfde formatie als De Meeuwen, alleen stond er nu een aanvallend duo bestaande uit een balvast spits met daaromheen een uitzakkende snelle speler. Ook de backs speelde hoger. Vooralsnog kon Serooskerke daar geen grip op krijgen. Na een omzetting in onze formatie werd dit iets meer het geval, maar we maakte nog geen aanstalten op de voorsprong. Hoewel Oostkapelle ook niet gevaarlijk werd, viel toch de 1-0. Een schot van Verhulst in de korte hoek was raak. Verder was de eerste helft voornamelijk erg slecht, een beetje hetzelfde niveau als de staat van de grasmat.

De geblesseerde Derk bleef achter in de kleedkamer, Sil kwam voor hem in het veld. In de tweede helft werd dan eindelijk zichtbaar waarvoor Serooskerke was gekomen. We konden de druk vooruit houden en enkele kansen creëren. Oostkapelle probeerde daar af en toe nog onderuit te counteren. De eerste grote kans voor Seroos kwam na een voorzet van Sil. Het was geen gemakkelijke voorzet om te verwerken, maar Robbie schoot oog in oog met de keeper hoog op doel. De keeper redde helaas goed op deze inzet. Ook de volgende mogelijkheid ontstond na een opening op de linkerkant. Robbie zag Maikel vrijstaan, maar laatstgenoemde verwerkte de bal zodanig dat de snel uitgekomen keeper in de weg stond. Quinten kwam vervolgens het veld in voor Robbie. Het spelbeeld in de tweede helft bleef hetzelfde. Hoewel Oostkapelle meer ruimte kreeg in de omschakeling. Dit leidde tot een grote kans voor een speler van Oostkapelle. Gelukkig kon Jorden op het laatste moment het schot blokken. De laatste kans aan onze kant was voor Maikel. Hij was de keeper al voorbij, maar kon niet genoeg kracht meegeven aan de bal, waardoor deze gemakkelijk van de lijn gehaald werd. Uiteindelijk valt dan in de laatste minuut ook nog de genadeklap, als na een overtreding van Jordi de bal op de stip gelegd wordt. De penalty wordt benut en de 2-0 is een feit.

Op basis van de tweede helft was een punt verdiend geweest. Helaas moeten we genoegen nemen met 1 driepunter afgelopen weekend. We bedanken de supporters die erbij waren voor de fantastische steun. Aanstaande zaterdag staat er een belangrijke thuiswedstrijd op het programma tegen directe concurrent Prinsenland. Ook dan hopen we jullie te verwelkomen langs de lijn.

De foto’s van Oostkapelle – Serooskerke werden gemaakt door Jolien Wondergem. Het gehele album is te bekijken via deze link