Zaterdag 31 maart mochten we eindelijk weer eens de wei in. Het was al even geleden want de laatste wedstrijd dateerde van 17 februari tegen koploper GPC. Op programma stond de wedstrijd tegen Domburg 2 wat bovenaan het rechterrijtje stond.
We waren allemaal erg gemotiveerd om de drie punten te pakken om zo aansluiting met GPC te houden. We begonnen met de volgende opstelling: Olivier op de goal, achterin Marinus, Ross, JP, Boyd, middenveld Dodo, JW, Bas, Jaan, voorin Arnold en Kees. Op de bank begonnen Lex en Marvin.

Prima weertje en om 12 uur werd er afgetrapt!
We begonnen wat slordig aan de wedstrijd en daarom ging het spel ook wat op en neer vanaf het begin. Domburg kreeg wat kansen maar wij waren meer in de aanval en hadden het overwicht. Echter de laatste voorzet kwam steeds niet goed aan. Na een tijdje kwam de bal bij Bas terecht in de 16 meter en hem lukte het niet om de bal in een keer in de goal te krijgen, maar uiteindelijk hielp de tegenstander een handje en was de 0-1 een feit.
Even later werd een aanval over links opgezet en werd de bal voorgegeven door Do. De voorzet kwam wat te ver, waarna de bal vanaf rechts werd teruggebracht in de 16. Bas stond weer op de goede plek en plaatste de bal met links in de rechterhoek. Zijn inzet werd eerst nog gekeerd, maar in tweede instantie was het wel raak.
Daarna deed Domburg wat terug en na balverlies op het middenveld, kwam de bal over de middenlijn aan de rechterkant terecht en deze speler gaf een hoge bal voor op de spits. Deze won het duel in de 16 meter en kon zodoende aantekenen voor de 1-2.
Gelukkig konden we voor rust nog een betere stand op het bord krijgen doordat Bas Arnold goed aanspeelde door het midden. Arnold stond met zijn rug naar de goal net buiten de 16 en draaide schitterend bij zijn verdediger weg met buitenkantje rechts. Uiteindelijk schoof hij hem met links in de rechterhoek, 1-3!

Met deze stand zochten we de kleedkamer op voor een lekker krentenbolletje en banaantje.
Na rust kwam Lex in de het veld voor Kees. Lex bevestigde al vrij snel in de tweede helft zijn waarde door na een dieptepass van Tinus een mooie actie aan de linkerkant van de 16 uit te voeren. Zo passeerde hij een man en schoot met rechts mooi binnen in de verre hoek.
Domburg liet het er niet bij zitten en deed weer wat terug. Aan de rechterkant werd de spits diep gestuurd en wij stapten niet goed als verdediging, waardoor de spits door kon lopen en in de korte hoek kon scoren. 2-4.
Vervolgens moesten wij nog wel even gas geven voor het doelsaldo en gelukkig lukte dat. Een mooie pass van Bas op Jaan, die op zijn beurt schuin richting de 16 kon lopen en de bal met de punt/buitenkantje in de verre hoek kon schuiven.
Inmiddels was ook Marvin in het veld gekomen voor Ross, die het bijna in z’n broek moest doen. Marvin mocht ook nog een goaltje meepikken nadat hij de bal voor kreeg van Lex en precies op de goede plek stond om de bal via de keeper in de goal te werken. Eindstand 2-6!

Zaterdag weer op naar de volgende 3 punten tegen Nieuwland 2!