Op een waterkoud sportpark Volharding in Bruinisse stond zaterdag voor de equipe van Gerrit Petersen de wedstrijd tegen het vlaggenschip van Bruse Boys op het programma. Na de overwinning van vorige week tegen Tholense Boys was het de taak om ook deze wedstrijd winnend af te sluiten en de punten mee naar Seroos te nemen.

In dezelfde opstelling als vorige week werd er om 14:30 uur afgetrapt onder leiding van scheidsrechter Van den Luitgaarden, welke voor de wedstrijd bij verschillende spelers had benadrukt zich niks aan te trekken van de aanwezigheid van een KNVB-rapporteur. Dit resulteerde dan ook in veel “terechte” gele kaarten voor beide teams. De wisselspelers waren Peter, Jeffrey en Niels.

De eerste mogelijkheid van de wedstrijd was voor Bru. Een hoekschop belandde op het hoofd van Michel Maaskant, zijn kopbal mistte echter kracht om het Jordi moeilijk te maken. Vervolgens was het Seroos dat het initiatief nam en via Bjorn en Beau een aantal keer de voorhoede wist te bereiken. De eerste grote kans voor Seroos was voor Robbie, net buiten de 16 meter kreeg hij de bal voor z’n voeten met de uitgekomen keeper van Bru in zijn buurt. Met zijn rug naar het doel en met de keeper dichtbij produceerde hij een omhaal (zonder daarbij achterover te vallen), echter was daar Bru aanvoerder Vroegindeweij die de bal nog net voor de doellijn weg kon koppen. Ook de daaropvolgende kansen werden door Seroos gecreëerd. Een voorzet vanaf de linkerkant kwam via Alex bij Robbie terecht, Robbie tikt de bal binnen en de scheidsrechter keurt de goal in eerste instantie goed. De vlagger van Bru steekt echter zijn vlag in de lucht en na een gesprek besluit de scheidsrechter de goal toch af te keuren.

Bru kon hier weinig tegenover zetten en hanteerde veelal de lange bal om zo spitsen Hoep en Quist te bereiken. De verdediging van Seroos stond echter goed en zorgde ervoor dat de Bru spitsen niet gevaarlijk konden worden. Geheel tegen de verhoudingen in kwam de thuisploeg na een halfuur spelen wel op voorsprong. Een aanval kwam terecht bij de vrijstaande Mats Willemse en van een metertje of 20 van de goal schoot hij de bal onhoudbaar achter Jordi. Een paar minuten later kwam Seroos weer op gelijke hoogte. Maikel slingert de bal voor op het hoofd van Robbie die goed voor zijn man kwam. De keeper van Bru reageert in eerste instantie met een spectaculaire redding, gelukkig is daar Tiemen die attent is en zo voor de verdiende gelijkmaker zorgt, 1-1. Net voor rust kreeg Seroos nog een vrije trap net buiten het strafschopgebied. Maikel ging achter de bal staan en met zijn “gouden” linker krulde hij de bal langs de muur in de handen van de keeper. Ondanks de vele kansen gingen we met een gelijke stand de rust in.

Met de ingevallen Sander van ’t Hof na rust ging Bru wat aanvallender spelen en kwam het wat beter in de wedstrijd. Gelukkig voor ons was daar Sil die rond de middellijn aan een van zijn rushes begon. Met een verdediger in z’n nek kon hij doorlopen tot ongeveer 20 meter van de goal en besloot toen om eens uit te halen. Een verwoestend schot was het gevolg waarmee hij de Bru goalie het nakijken gaf. Een verdiende voorsprong met nog ruim een halfuur te spelen. Ook hierna waren de kansen voor Seroos, helaas ontbrak de nauwkeurigheid en verzuimden we het om de wedstrijd te beslissen. Bru ging vervolgens wat opportunistischer spelen en Jordi moest een aantal keer redding brengen. Een kwartier voor tijd moest eerst Jorden geblesseerd het veld verlaten en werd vervangen door Jeffrey. Even later moest ook Maikel zich laten wisselen en voor hem kwam Niels het veld in. Voor Niels, normaliter de vaste linksback van het 2e, betekende dit zijn debuut in Seroos 1. Ook bij Bru werden een tweetal verse krachten ingebracht om zo de gelijkmaker te maken. Tot overmaat van ramp gebeurde dit ook. Vijf minuten voor tijd werd een ingooi niet goed verwerkt en kwam nogmaals voor de goal terecht op het hoofd van Olaf Willemse. In de kluts viel zijn kopbal via-via achter Jordi in de goal. Gezien de wedstrijd en het vertoonde spel in voornamelijk de eerste helft een onterechte gelijkmaker, maar ook deze tellen. In de resterende minuten konden beide teams niets meer forceren. Peter kwam nog wel in de ploeg voor Sil. Zodoende was 2-2 de eindstand waar wellicht een overwinning meer op z’n plaats was geweest. Bij een overwinning zouden we weer wat dichter bij koploper Terneuzense Boys zijn gekropen, dat bij Krabbendijke niet verder kwam dan een gelijkspel.

Een korte reportage van de wedstrijd, inclusief een reactie van aanvoerder Jordi, is te vinden op de website van de PZC.

Volgende week komt NSVV uit Numansdorp op bezoek, een tegenstander waar nog nooit tegen is gespeeld. Deze ploeg won van Axel met 2-1 en neemt daardoor de 2e plaats van ons over. Het verschil bedraagt echter maar 1 punt dus er wacht een spannende pot. Om 14:30 uur zal er worden afgetrapt op Sportpark Noordhout waarbij we weer hopen op de steun van onze trouwe supporters. Tot dan!