Na een vrij weekend te hebben gehad, stond er op zaterdag 28-10 weer een wedstrijd op het programma. Koploper MZC’11 kwam op bezoek. MZC die in het vrije weekend een bekerwedstrijd speelde tegen een klasse lager voetballende Bruse Boys, heeft het erg lastig gehad tegen de ploeg uit Bruinisse. In de laatste minuten werden er maar liefst 4 goals gescoord in het voordeel van MZC terwijl Bruse Boys eerst prima standhield, einduitslag 0-4. Dit was voor ons een trigger dat er van alles mogelijk is, dit vergt dus veel arbeid om wellicht een resultaat te boeken.

Om 14:30 werd er afgetrapt, en Seroos liet zich gelijk zien. Doormiddel van druk zetten, werd het MZC aardig lastig gemaakt, zeker voetballend vanaf achteruit hadden ze erg veel moeite mee. Ze werden slordig aan de bal en dat resulteerde in wat kansen voor ons. Uiteindelijk kwam MZC aanvallend wat meer op gang, wat voorzetten vanaf de flanken leverde het grootste gevaar op. Een strakke voorzet en via de spits zijn schoen belandde zijn inzet net voorlangs. De volgende kans waar een goal uitkwam werd afgekeurd wegens buitenspel. Aan de kant van Seroos kwam ook gevaar, door een verre uittrap en een verkeerde inschatting van de verdediger van MZC, kwam Bjarne oog in oog met de keeper te staan. De keeper stond hierdoor ver uit zijn goal en Bjarne probeerde te stiften maar helaas, de bal ging net voorlangs. Dit was voor ons wederom een teken dat er echt wel iets mogelijk was tegen een slordig MZC.

Na deze grote kans van ons, was het helaas niet veel later MZC die uit een corner scoorde. De bal werd afgeslagen in het 16 meter en hoog teruggebracht richting het doel. De bal bleef hoog in de 5 meter hangen waar Jens nog aan zat maar helaas net niet goed genoeg want de bal bleef vlak voor de lijn stuiteren en vervolgens kon door de verdediging de bal ook niet goed verwerkt worden waarna uiteindelijk iemand van MZC aan het langste eind trok. Deze kon vrij gemakkelijk binnen koppen wat spijtig genoeg in de 26e minuut de 0-1 opleverde. Vlak voor rust werd de score verdubbeld naar 0-2. Dit was erg teleurstellend, zeker vanwege het feit Serooskerke de eerste 26 minuten aardig speelde en eigenlijk op voorsprong had moeten komen..

In de tweede helft was het zaak om gefocust te blijven, en de aansluitingstreffer te maken. Echter was het vrij snel weer raak voor MZC, na een scherpe voorzet werd de 0-3 binnen geschoten in de 49e minuut. Seroos deed toch nog iets terug, een onderschepping op het middenveld wat vervolgens een 1 op 1 opleverde werd uiteindelijk helaas door de keeper onschadelijk gemaakt. Tot slot werd de score in de 82e en 85e minuut vergroot naar 0-5.

Als wij het kunnen blijven opbrengen zoals het eerste half uur tegen MZC, dan ben ik ervan overtuigd dat er echt punten gepakt gaan worden. Dit moet dan ook een motivatie zijn voor aanstaande zaterdag. Dan nemen wij het op tegen Yerseke op sportpark Cleijn Moercken.