Van harte welkom op ons sportpark Noordhout. Vandaag spelen we de thuiswedstrijd tegen koploper MZC’11 uit Zierikzee. Er is hier sprake van een kop-staartbotsing, gezien Seroos de laatste plaats bezet. Na vier wedstrijden staan we nog op 0 punten, de vraag voor vandaag is of we voor een verrassing kunnen zorgen. MZC’11 staat weliswaar bol van de kwaliteit. Ze hebben 3 keer gewonnen, nog niet verloren, maar tegen WHS werd het gelijk.

Vorig seizoen eindigde MZC’11 op de 4e plek en werd de 1e periodetitel gepakt. Ze zijn dit jaar behoorlijk versterkt en het seizoen goed begonnen. De laatste competitiewedstrijd werd met liefst 5-0 gewonnen van het sterk geachte Heinenoord. MZC’11 heeft een hoog Kloetinge gehalte. Linksbuiten Ramon Janson speelde 4 jaar op het Wesselopark en is één van de gevaarlijkste spelers van MZC’11 met zijn aanvallende acties, hij kan een mannetje uitspelen. Jesse van der Linden is na 1 jaar, ook bij Kloetinge, weer terug in het hart van de defensie. Twee seizoenen terug, het jaar dat wij uit de 2e klasse degradeerden, speelde hij als een veldheer achterin, waar te zien was dat hij nog over had. Bij Kloetinge ging alles een paar tempo’s hoger. Ik was aanwezig bij de wedstrijd Kloetinge-Goes en toen speelde Jesse van der Linden linksback. Door het hoge tempo en het hogere niveau moest hij alle zeilen bijzetten om in die wedstrijd overeind te blijven en zag het eruit als een speler die het van zijn harde werken moest hebben. In de 2e competitiehelft raakte hij uit beeld en keerde aan het eind van het seizoen terug naar MZC’11. Daar is hij nu weer een meerwaarde, met als voorbeeld zijn prachtige pass bij de 1-0 van Sven Heijboer tegen Heinenoord. Luuk van Vossen is ook zo’n speler met een Kloetinge verleden. Hij is een gave technicus op de 10 positie. Ingmar Quist speelde 4 seizoenen in het groenwit in de hoofdklasse en is inmiddels 35 jaar. Hij komt vaak als invaller binnen de lijnen. De grootste versterking was wel in de persoon van Jeremy Hubrechtse. Hij viel vorig jaar buiten de boot bij Kloetinge en werd ook op andere posities gebruikt dan zijn sterkste positie, als spits. Hij speelde op een hoog niveau bij Nieuwenhoorn, ASWH en Goes. Een balvaste spits die als kapstok kan dienen voor het team om door te voetballen. Nóg maar een naam die bij Kloetinge speelde is keeper Nando Pijnenburg, hij kwam over van Terneuzense Boys, nadat hij daar zijn basisplaats was verloren. De 35-jarige Mike Bakker staat echter op het doel bij MZC’11, de reden daarvan weet ik niet. Kortom MZC’11 is een kampioenskandidaat.

We kunnen onze borst nat maken tegen deze tegenstander, maar het biedt ook weer mogelijkheden om het spel door hen te laten maken en proberen er zelf snel uit te komen. In het voetbal is het al vaker voorgekomen dat er een reuzendoder werd geboren.

Renco Francke

De wedstrijdbal wordt deze week geschonken door B&S Koeltechniek, pupil van de week is Abdullah Hasan