Zaterdag stond na een lange winterstop van ruim 2 maanden de inhaalwedstrijd tegen GPC Vlissingen 4 op het programma. Zowel GPC als Seroos hebben nog geen punt verloren. We mogen hier dan ook wel spreken over een echte clash tussen de twee titelkandidaten uit onze competitie. Samen met een heerlijk winters zonnetje waren dit de ingrediënten voor een mooie voetbalmiddag.

De eerste helft startten we met Olivier op de goal. Koets, Ross, Arbeid en Tinus vormden de achterhoede. Op het middenveld begonnen we met Bertus, JW, Dodo en good old Jan Peter. Voorin mochten Arnold en Bas voor de goals zorgen. Op de bank hadden we sterke offensieve bezetting met Kees, Jaan en Marvin.

GPC nam in het beging van de wedstrijd het initiatief. Vooral op het middenveld en in de voorhoede beschikt GPC over enkele behendige voetballers. De achterhoede van Seroos stond echter steady en tot veel grote kansen leidde dit gelukkig nog niet.  De zwakte van GPC zat achterin en dat bleek wel toen onze Dappere Dodo doorjaagde op de verdediging en de bal ontfutselde. Met goed overzicht zette hij Bas vrij voor de keeper die de bal in de verre hoek schoof. 1-0! Ter info voor de jonge lezers onder ons, Dappere Dodo was een kinderserie die in de jeugdjaren van JP tussen 1955 en 1964 op de Nederlandse televisie werd uitgezonden. De serie ging over de scheepsjongen Dappere Dodo, die samen met zijn vrienden Kees, Oom Harrie, de kapitein, Opa Buiswater en Juffrouw Vulpen de wereld rondvoer en allerlei avonturen beleefde.

Het wedstrijdbeeld bleef onveranderd waarbij GPC veelvuldig balbezit had en Seroos via een aantal goede counters kans kreeg om de voorsprong uit te bouwen. Arnold had helaas na een nacht doorhalen niet de scherpte die hij normaliter heeft.

Een wapen van GPC was “de verre ingooi”. Dit wapen resulteerde in de 1-1, nadat een inworp op de kleinste man van het veld raak werd gekopt.

Van grote invloed op het verdere vervolg van de wedstrijd was een corner waarbij de bal via een scrimmage voor JP zijn voeten viel. Door een legertje GPC verdedigers op de doellijn wist hij de bal niet in het net te krijgen en kwam de bal bij Ross terecht. Hij werd met bruut geweld naar het gras getrokken, maar de scheidsrechter floot niet. GPC maakte vervolgens met een vlijmscherpe counter 8 tellen later de 2-1. Niet veel later klonk het rustsignaal.

Na rust kwamen Jaan en Kees binnen de lijnen in de plaats van Tinus en JW. De laatste moest spoedig naar huis omdat de Paus had verzonnen om het kraamfeest van de nieuwe Maljaars-telg op zaterdagmiddag te vieren.

In de 2e helft kregen we een lesje effectiviteit voorgeschoteld. GPC wist met vrijwel identieke aanvallen in 10 minuten tijd de voorsprong uit te bouwen tot 5-1. De wedstrijd leek hiermee gespeeld. We wilden niet afgedroogd worden. We brachten Marvin en zetten nog even extra aan. Dit leidde tot verschillende grote kansen, maar het ontbrak ons vandaag nogal eens aan scherpte. Uiteindelijk verwerkte Kees een voorzet van JP fraai tot doelpunt en hielp de keeper van GPC ons vlak voor het eindsignaal de eindscore op 5-3 te zetten.

We hebben vandaag verloren van een GPC dat voetballend sterker was en scherper omging met de kansen. Na dit verlies rest ons niets anders dan de komende wedstrijden de druk te houden op GPC en onze wedstrijdjes te blijven winnen.