Na een voetballoos verslag door allerlei afgelaste wedstrijden kunt u nu eindelijk weer genieten van een verslag van een heerlijk potje ballen. Zaterdag moesten we uit op Domburg. Waar we normaal het woord ‘Domburg’ gebruiken voor een niet nader te noemen buurdorp met fusieclub, moesten we nu daadwerkelijk in Domburg spelen.

Ondanks de gladheid besloten een paar sportieve spelers op de fiets te gaan. Nietsvermoedend gingen we tussen Hrieps en Aegte binnendoor over het Kalfhoekse Padje. We zagen een paar man hardlopen, toen hadden we nog niks door. Even later werden het er meer en onder luid gejuich van een massaal uitgelopen Aagtekerks publiek kwamen we over de finish. We waren ongemerkt (en op de fiets) in de top 10 van de Aagtekerkerun van MC de Pekelinge geeïndigd.

Het speelveld was wat aan de gladde kant, maar dit was juist ideaal om de ballen met veel effect diep te geven over de grond. Iemand die door blessures dit seizoen nog weinig speelde was vandaag de verrassende uitblinker: Ruud. Hij maakte perfect gebruik van de harde ballen en de harde, gladde ondergrond. Iemand die normaal juist bekend staat om zijn goede techniek, Devyne Rens, had onder deze ietwat andere omstandigheden alle moeite. De ballen stuiterden bij hem alle kanten op.

Een mooie verrassing was de aanwezigheid van leider en spits Jelle. Normaalgesproken zit hij op zaterdagmiddag bij z’n baas onder de plak en komt hij pas aansluiten als we al in de kantine zitten. Nu we toch op Domburg speelden, kon hij wat eerder weg en zodoende toch nog de tweede helft spelen. Hij wist overigens geen goals te maken en doet nog altijd mee voor de Marvin Etsburg Trofee. Net als Jelle wist Yoeri ook de nul te houden, zijn eerste clean sheet sinds zijn overstap naar Seroos 5.

De vaste lezer wacht er al met smart op: de culinaire rubriek. Na de wedstrijd besloten we even een hapje te gaan eten. Omdat het aanbod in Domburg wat tegenviel werd het Bistro Bram in 4356. Je kan er prima eten hoor, als je van feta houdt tenminste. Bistro Bram zit sinds 2020 in het pand waar daarvoor Grieks Restaurant Kreta zat. Naast wat meubilair blijkt de overgekochte inventaris vooral uit enorme blokken feta te bestaan. Gevolg: in elk gerecht wordt feta verwerkt, het moet nou eenmaal op. Ja, het stond in de kleine lettertjes er onder dat de cheeseburger geen druipende Goudse kaas of cheddar bevatte, maar feta, alleen waren we al zodanig in den olie dat we dat niet gelezen hadden.

Tot zover de culinaire tip. Verder zie ik nog in mijn aantekeningen uit de late uurtjes staan dat per se in het verslag vermeld moest worden dat Oli toen hij 18 was 150 kg deadliftte en er nog beelden online staan van een afgetrainde Olivier. Dit is informatie waar u veel mee kunt neem ik aan. De weinige lezers die daadwerkelijk willen weten hoe het wedstrijdverloop ging, zullen zich afvragen wat de uitslag van vandaag was. De grote winnaar was Ruud. Ja, het was een gezellig middagje bowlen bij de Parel. Na het darttoernooi en de winterstop gaan we op trainingskamp naar Ipswich en daarna kunt u weer genieten van de verslagen van ’t vuufde. Namens ons allemaal prettige kerstdagen en tot volgend jaar!