Het seizoen is inmiddels al een tijdje aan de gang voor vv Serooskerke 2. Na een prima voorbereiding (2x winst, 1x gelijk) en een wisselende bekercampagne (1x winst, 1x gelijk 1x verlies) startte vorige week zaterdag de competitie met een uitwedstrijd naar ’s-Heer Arendskerke. Bekend terrein, want 2 weken hiervoor hadden we op hetzelfde veld al gelijkgespeeld in de beker, 1-1.
Bekend was dus wat we konden verwachten. Een fel en aanvallend ingesteld Arendskerke. Helaas waren we niet voldoende voorbereid want de eerste competitiewedstrijd werd kansloos verloren met 2-0.

Werk aan de winkel dus voor Adrie en de zijnen voor de tweede competitiewedstrijd tegen Oranje-Wit 3. Een voor velen onbekende tegenstander uit Dordrecht. Na een scherpe trainingsweek werd om half 2 verzameld. Door de krapte in de 1e selectie mistten we 5 spelers die vorige week nog wel aan de aftrap verschenen. Deze mochten met de bus mee naar Hellevoetsluis met ons vlaggenschip.
Als extra motivatie kwam fanatiek supporter Piet Stroo de kleedkamer nog in. Hij deed een belofte aan Peter Gideonse die vrijwel iedereen aan zou durven. Hierover later meer.

Met een wat aangepaste opstelling en de terugkeer van Maikel Simonse in de voorhoede startte we de wedstrijd uitstekend. Er werden enkele vloeiende aanvallen op de mat gelegd en de 1-0 voorsprong kon dan ook niet uitblijven. Na een uitstekende pass van de pas 16-jarige Kaj werd Ruud 1 op 1 gezet met de doelman van de Oranje-Witten en hij faalde niet. Bekeken schoof hij de bal langs de doelman. Er leek meer te halen in deze eerste fase van de wedstrijd en dat bleek, want ook de 2-0 viel snel hierna. Steven gaf de bal breed op Peter die met een bekeken voorzet Bert bediende en die kopte met zijn kaalgeschoren bolletje het leer tegen de touwen. Een prima eerste 20 minuten dus.

Oranje-Wit ging niet bij de pakken neerzitten en gaf steeds meer druk naar voren wat tot een foutenfestival leidde van beide kanten. Oranje-Wit kreeg nog een aantal goede kansen om de aansluitingstreffer te maken, maar door prima keeperswerk van de in vorm verkerende Tygo bleef de 0 op het bord staan. Bert kreeg nog een uitgelezen mogelijkheid om de 0-3 voor rust nog te laten aantekenen na een uitstekende pass van Sander, maar helaas. De thee werd opgezocht met een 2-0 rust stand.

De tweede helft werd eigenlijk een kopie van de eerste. Een behoorlijke start en zeer zwakke eindfase resulteerde in nog eens vier doelpunten evenredig verdeeld over beide ploegen. Seroos kwam op 0-3 door een (zoals Bert het zelf verwoorde..) voorzet a la Alexander Arnold die door invaller Robbert tegendraads werd ingeknikt. Daarna gebeurde het onmogelijke.
Peter Gideonse stond op voor de bardienst samen met Oktaj. En waar Oktaj de ballen makkelijk in het mandje legt is het voor Peter al bijna 4 jaar geleden dat hij een competitiedoelpunt had gemaakt. Piet Stroo beloofde echter dat wanneer Peter een doelpunt zou maken deze middag hij niet achter de bar hoefde te staan. Zou het dan eindelijk gebeuren? En jawel, na een klein foutje in de opbouw bij Oranje-Wit kwam de bal uit de lucht voor de voeten van Peter. Zonder na te denken legde hij de bal met gevoel over de doelman heen. Heel Sportpark Noordhout ontplofte! 0 tegen 4.

Wat volgde waren een hele slordige laatste 20 minuten, waar onze gasten uit Dordrecht nog 2 maal wisten te scoren. Een van die goals was van grote schoonheid. Van buiten de 16 meter werd de bal met een schitterende curve over Tygo geschoten. Vervolgens werd in de 89e minuut nog de 4-2 gemaakt uit een voorzet. Uiteindelijk een verdiende overwinning voor Seroos 2.

Wie weet wat voor belofte er voor Peter volgende week weer uit de hoge hoed wordt getoverd, want we hebben er veel voor over om hem ook volgende week te laten scoren op Sportpark Duinhelm waar de wedstrijd tegen SVOD’22 op het programma staat om 12.00. Peter zal zelf verslag hiervan doen. Tot dan!