We bevinden ons in de eindfase van de competitie. We spelen nog vier wedstrijden. In toernooivorm zou je er van kunnen spreken dat we de 1/8 finale thuis tegen GPC Vlissingen spelen, daarna de kwartfinale uit naar De Noormannen, dan de halve finale thuis tegen Luctor Heinkenszand en als laatste de finale uit bij Zeelandia Middelburg. Vooralsnog moeten we mijns inziens niet te ver vooruit kijken en ons volledig concentreren op deze thuiswedstrijd tegen GPC Vlissingen.

De situatie is zo dat wij 3 punten voorsprong hebben en dat wij het volledig in eigen hand hebben om kampioen te worden. Dat kan niemand anders in onze competitie zeggen. In de vorige poortbrief schreef ik erover dat het de laatste weken wat moeizamer gaat als in vorige periodes deze competitie en dat beeld is na de wedstrijden tegen VV Zaamslag en SV Nieuwdorp niet veel veranderd. Het belangrijkste is dat er gewonnen wordt, en dat wordt er. Het moeizame spel van de afgelopen weken heeft volgens mij ook zeker te maken met het scoreverloop en het daaraan vasthangende spelbeeld.

De laatste drie wedstrijden zijn we op achterstand gekomen en dat zorgt toch voor wat onrust in de ploeg. De manier hoe er op achterstand gekomen wordt is soms niet te filmen, tegen LeBo was het nog wel te wijten aan een zwakke start, maar tegen Zaamslag missen wij eerst twee grote kansen en bij de eerste de beste aanval van de tegenpartij staan we 0-1 achter. Tegen SV Nieuwdorp leek het nog minder mee te zitten, in de beginfase van de wedstrijd zorgen we ervoor dat we vijf momenten voor het doel van Nieuwdorp creëren en wordt de bal soms op miraculeuze wijze van de doellijn gehaald, deze momenten leveren allen geen doelpunt op. De eerste keer dat Nieuwdorp in de aanval gaat, wordt een inzet zodanig in de kluts van richting veranderd dat de bal met een boog in ons doel verdwijnt. Daar zit een flinke dosis pech bij, deze pech kan niet altijd voort blijven duren en vanaf nu gaan we het geluk weer afdwingen. Terugkomend op het feit dat we nu drie wedstrijden op rij op achterstand komen en toch iedere keer winnen, dan kan je de conclusie trekken dat dit ook zeker een kracht van ons is.

De uitwedstrijd tegen GPC Vlissingen op 3 december werd met 0-2 gewonnen op de dag dat het Nederlands elftal tegen USA met 3-1 won tijdens het WK in Qatar. De dingen die mij van GPC zijn bijgebleven van die wedstrijd is dat ze een aantal technisch goede spelers hadden, met een goede actie. Als elftal vond ik ze onsamenhangend, wat ook hun lage klassering verklaart met toch een aantal aardige voetballers. Reden voor Seroos dus om een hecht collectief te vormen, niet alleen binnen de lijnen, maar ook daarbuiten. Bedenk je als supporter voordat je iets negatiefs roept; spelers worden geholpen bij positieve support. We kunnen tegen GPC weer een grote stap dichterbij ons doel komen. Kom op Seroos!

Renco Francke

De wedstrijdbal voor deze wedstrijd wordt gesponsord door Strandpaviljoen De Branding.