Iedereen van harte welkom op ons sportpark Noordhout, bij de eerste thuiswedstrijd in de competitie sinds 9 december, de 3-1 overwinning op SV Heinenoord. Een bijzonder welkom aan onze gasten uit Hellevoetsluis. We hebben op 3 februari de draad weer opgepakt met de uitwedstrijd tegen SV Walcheren, die in 1-1 eindigde. Gezien we nu 3 weken verder zijn, kunnen we er van spreken dat het een verdwaalde wedstrijd was. Niettemin hebben we nu de laatste 3 competitiewedstrijden niet verloren en hebben we aansluiting met de ploegen boven ons. Om die ploegen in te gaan halen zullen we wedstrijden moeten gaan winnen. Te beginnen met een verassing tegen VV Hellevoetsluis.

Hellevoetsluis heeft net als VV Serooskerke 6 senioren elftallen en ze hebben aardig wat jeugd op het eiland Voorne Putten. De naam Hellevoetsluis komt voort uit het Romeinse wordt Helius, wat stond voor het tegenwoordige Haringvliet en Maas, maar dat geheel terzijde.

De uitwedstrijd in Hellevoetsluis was de 2e wedstrijd van het seizoen en die ging met 5-2 verloren. Op het kunstgras voor de prachtige nostalgische houten tribune namen we door Jordy Sinke nog wel een 0-1 voorsprong. Dit was al wel tegen de veldverhoudingen in en niet veel later stond het 3-1 voor de rood witten, voor rust 4-1. Daarna zag je een opvallend verval in het niveau dat Hellevoetsluis haalde en konden we 4-2 maken in de 2e helft, daarna nog kansen gehad op meer, maar het doelpunt viel aan de andere kant. Op sportpark Historyland, een sponsornaam van het gelijknamige pretpark over dinosaurussen en meer uit de geschiedenis, was Hellevoetsluis het grootste gedeelte de bovenliggende partij. Een periode in de 2e helft was Seroos die het initiatief had, met als voornaamste reden dat de Hellevoeters zover terugzakten in hun spel. Het lijkt er dan ook op dat deze ploeg heel aardig kan voetballen als het meezit, maar ook ver weg kan zakken bij tegenslag. Het zal er natuurlijk ook vanaf hangen wat de VV Serooskerke er tegenover gaat zetten.

De beste speler aan de kant van Hellevoetsluis vond ik Jeffrey Burger, de nummer 19, hij heeft voor dit seizoen 7 jaar bij Nieuwenhoorn gespeeld, daarin maakte de andere club uit Hellevoetsluis een opmars van de 3e klasse tot vorig jaar de 4e divisie. Met zijn 28 jaar een speler met meerwaarde voor Hellevoetsluis, die nog jaren mee kan. Burger scoorde in de heenwedstrijd 2x, waarvan er 1 een bijzonder slimme doorkopbal was, hij staat inmiddels op 9 doelpunten. Een andere opvallende speler bij de tegenstander was Nick Koopal, hij is een aanvallende flankspeler met een goede passeeractie en een versnelling. Hij staat op 8 doelpunten. Als linksback speelde aanvoerder Onur Furuncu, hij zorgt voor ervaring en speelt al jarenlang voor VV Hellevoetsluis.

Wij hoeven ons niet kansloos te voelen tegen deze tegenstander, zeker ook gezien hun verschil in niveau dat ze halen. Ik haal het oude verhaal ook weer uit de kast dat de heenwedstrijd in de zomer op kunstgras, een heel andere wedstrijd kan zijn dan deze.

Renco Francke