Het is zaterdag 7 oktober en we spelen de 3e competitiewedstrijd, de tegenstander is MOC’17 uit Bergen op Zoom. Op deze dag wordt ook het grootste sportevenement van de Provincie Zeeland afgewerkt, de Kustmarathon. De ervaring leert ons dat het op deze dag wat minder druk is op ons sportpark.

De eerste 2 competitiewedstrijden hebben ons nog geen punten opgeleverd. Thuis tegen Walcheren gingen we met 0-4 onderuit, nadat we verzuimden om de cadeautjes, in de vorm van een vrije trap op de 5 meterlijn en een strafschop, uit te pakken. We weten allemaal dat we veel geblesseerden hebben en dat we moeten roeien met de riemen die we hebben. Zo’n vrije trap en een penalty zijn dan kansen die je moet benutten om in aanmerking te komen voor een resultaat. Voor de uitwedstrijd van afgelopen zaterdag tegen VV Hellevoetsluis was de spoeling nog dunner. We waren niet opgewassen tegen deze tegenstander, al vielen de tegendoelpunten wel heel erg makkelijk. De 2e helft speelden we heel acceptabel en werd een nog ruimere nederlaag afgewend. Als wij compleet zijn verwacht ik al dat we alles nodig hebben om punten te pakken tegen bijvoorbeeld VV Hellevoetsluis. Trouwens wel een heerlijk sportpark in Hellevoetsluis, met zijn oude houten tribune en een dito kantine, het ademt daar voetbal.

MOC’17, MEVO Olympia Combinatie’17, waarbij MEVO staat voor Moed En Volharding Overwint, is afkomstig uit het zondagvoetbal. De vereniging speelt sinds het seizoen 2020-2021 op zaterdag en na een start in de 4e klas waarin corona roet in het eten gooide, werd er het volgende jaar promotie afgedwongen via de nacompetitie. Vorig jaar kwam MOC´17 uit in de `Brabantse` 3e klasse en werden ze kampioen. Dit kampioenschap kwam niet zonder slag of stoot tot stand, door een affaire. Deze situatie heb ik gevolgd in de krant BN de Stem. Tegen het einde van de competitie verloor VV Prinsenland, de grootste concurrent van MOC´17, met 4-3 bij RKSV Halsteren. Tijdens deze wedstrijd had er een speler bij Halsteren meegedaan die al 15 wedstrijden had gespeeld bij de zondag afdeling die in de 4e divisie uitkomt. Prinsenland heeft dit aangekaart en zo moest de wedstrijd overgespeeld worden. Dit tot woede van MOC’17. De verhoudingen in de driehoek Bergen op Zoom, Halsteren en Dinteloord waren hierna aardig verstoord. Prinsenland won de overgespeelde wedstrijd nu wel, maar MOC’17 werd alsnog kampioen.

Vandaar dat zij vandaag afreizen naar ons sportpark Noordhout. MOC’17 staat ook nog op 0 punten, omdat zij bij WHS verloren met 2-1 en thuis verloren van het sterk geachte Heinenoord, 1-3 afgelopen zaterdag. Kortom één van de twee ploegen gaat vandaag de eerste punten pakken, de andere mogelijkheid is dat de punten verdeeld worden. Zoals ik het zie wordt dit een belangrijke wedstrijd voor Seroos. Laten we de goede 2e helft tegen Hellevoetsluis een vervolg geven.

Renco Francke

De wedstrijdbal wordt deze week geschonken door Intersport Erik, pupil van de week is Loek Vierhout.