Welkom in dit nieuwe seizoen. De eerste thuiswedstrijd staat weer op het programma. We gaan een nieuw avontuur aan in de 3e klasse en de eerste tegenstander die we ontvangen op ons sportpark Noordhout is VV Patrijzen uit ‘s-Heerenhoek.

De competitie hebben we middels een uitwedstrijd bij VV Bevelanders reeds geopend en deze leverde een 0-3 overwinning op.  De laatste keer dat we hadden gewonnen in de competitie was tegen Arendskerke thuis, dat lijkt een eeuwigheid geleden en dat is het ook. Het was dan ook werkelijk weer genieten om een overwinning te vieren en ik heb heel wat positieve dingen gezien die lange tijd verborgen waren gebleven. Er werd met een scherpe wedstrijdinstelling begonnen en dat zorgde meteen voor een hele sterke eerste 20 minuten. Met dominant veldspel werd Bevelanders teruggedrongen en werden er kansen gecreëerd. Na een kwartier was het 0-2 en had Bevelanders niets te vertellen. Aron was scherp, Alex was scherp en dan zie je dat je direct makkelijker voetbalt en dat Ruben een toegevoegde waarde is. Deze winstpartij is een prima start en geeft hoop voor het vervolg.

Patrijzen is heel lang een zondagvereniging geweest en speelt nu een aantal jaar op zaterdag. De laatste keer dat ik bij Patrijzen ben wezen kijken speelden ze nog op zondag. Ik herinner mij nog een derby tegen VV GOES in de 3eklas welke zich afspeelde in de hoogtijdagen van Patrijzen met spelers als Andre Smulder, Peter de Jong, Mario Mulder, Joffrey Geldof, keeper Sjimmie Kikkert en Wilfred van den Dries in de spits. Patrijzen had toen een erg sterk elftal. Als je de kantine inging stond wielerlegende Jan Raas er anoniem in de keuken te werken.

De huidige trainer van Patrijzen is Middelburg coryfee Daan Eikenhout, hij heeft het stokje overgenomen van Joffrey Geldof, die Patrijzen van de 4e naar de 3e klas bracht. De meest in het oog springende naam uit de selectie van de oranje-witten is die van Can Ozgan. Hij speelde bij Kloetinge en hing een beetje tussen de basis en de bank in, maar scoorde regelmatig. Na zijn overgang naar Patrijzen werden de doelpunten alleen maar meer. Een topspits in de 3eklas dus, al zakken veel spelers van een hoger niveau die lager gaan spelen op den duur mee met het niveau waarop ze nu spelen. Patrijzen werd deze zomer versterkt met o.a. de komst van Rowan Traas, die de overstap maakte van SV Walcheren. Perry Bek zat er vorig jaar ook al, na eerder voor Kloetinge, SSV’65 en Luctor-Heinkenszand te hebben gespeeld. Toen ik eens een poortbrief van Patrijzen las, sprak men over spelers van buitenaf over buutendiekers.

De eerste wedstrijd van het seizoen leverde Patrijzen een nederlaag tegen Arendskerke op: 1-2. Patrijzen legde aardig spel op de mat, maar trok nipt aan het kortste eind. Een ongewenste start voor de ploeg uit het carnavalsdorp, gezien de ambitie om bovenin mee te draaien.

Iedereen een prettige middag toegewenst en we hopen dat er bij vlagen weer net zo goed gespeeld wordt als tegen Bevelanders.

Renco Francke