Zaterdag 23-9 stond de eerste wedstrijd voor Serooskerke 3 op het programma, tevens gelijk de start van de competitie. Waar Ajax zijn topschutter vergeet in te schrijven voor de Europees voetbal, vergeet Seroos haar beloften elftal in te schrijven voor de beker, waar mensen werken is een foutje snel gemaakt. Gelukkig is er in de tussentijd door sommige jongens hard getraind bij de JO-19, bij de Dikke Buuken, op vakantie en in de Rooie Oortjes.

Zoals onze vaste fans weten zijn we dit jaar helaas een niveautje lager moeten gaan voetballen. Helaas hebben we ons vorig seizoen net niet kunnen handhaven in de tweede klasse. Reserve 3e klasse betekent de nodige nieuwe regels: Zo mag je bij een gele kaart 10 minuten naar de kant en mag er onbeperkt worden door gewisseld. Dus moet je even naar de WC of ben je even ernstig geblesseerd? Dan mag je er even uit en later weer terug in.

De eerste wedstrijd dus tegen SVOD 3. SVOD hoor ik u denken, waar komen die vandaan? Dat zijn onze buren uit Oostkapelle, zij zijn een heuse re-branding ondergaan waarbij de naam is veranderd en er binnenkort zelfs wit-blauwe accenten in hun shirt worden toegepast!

Ik noemde Serooskerke net al even het beloften elftal. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd dit jaar 20,2 jaar is. Dion was deze middag, á la Gerald Sibon bij Nederland -23 op de Olympische Spelen 2008, als dispensatie speler aangetrokken, daarna was Raoul met 23 jaar de oudste. Ook Niels de Candyman was weer opgetrommeld voor de eerste wedstrijd, bedankt voor je bijdrage. In tegenstelling tot Serooskerke had SVOD denk ik maar een paar speler onder de 30, een elftal met voornamelijk afbouwende spelers met de nodige ervaring en eerste en tweede elftallen en de nodige slimheid. Voetballend misschien niet perse minder, maar conditioneel zouden wij het (ondanks 0 wedstrijden in de voorbereiding) moeten kunnen winnen. Op de goals Niels Dieleman, in de verdediging Ramon Sinke, Raoul, Mathijs en David. David had bijna zijn basisplek gemist omdat hij nog snel een boordje kroket scoorde tijdens de wedstrijdbespreking. Op het middenveld Jonas, Hessel en Thomas. Voorin Bart Beukers, Justin en Dion. Op de bank Luuk, Thijs en de Candyman.

Onder leiding van Jan Meulmeester trapten we om 14:30u af. Een rommelig eerste kwartier leidde tot weinig kansen en goed voetbal, daarna nam Serooskerke wat meer het initiatief. Na een minuut of 20 leidde dit, na goed druk zetten van Hessel bij een ingooi, tot een schotkans voor Dion. Vanaf een meter of 20 viel de bal met een zwabber in het ne achter de keeper, 1-0 voor Serooskerke.

Niet lang daarna wederom een goede aanval van Serooskerke waarbij nota bene Raoul oog in oog met de keeper in stelling werd gebracht. Waar iedereen een weergaloze chip in gedachten had, schoot Raoul helaas op de keeper. Daarna weer een goede omschakeling Serooskerke over links waar Bart op de rand van het strafschop gebied omver werd geduwd, iets dat op Serooskerke nog nooit iemand is gelukt. Uit de vrije trap schoot Thomas fraai de 2-0 binnen. SVOD had slechts één moment van gevaar en dat was een hard schot vanaf een meter of 30 dat door Niels werd gestopt.

Serooskerke stond 2-0 voor en had het betere van het spel. Oostkapelle probeerde door Harold Vermeulen of Maurice Bernard de ballen op te laten halen aan voetballen te komen, maar de voortzetting was vaak net onvoldoende. Tijd om even op adem te komen en voor een bakkie thee.

Er werd in de rust op gehamerd om nauwkeurig en simpel te blijven voetballen, aangezien het goed liep en er niks aan de hand was. Als we de 3-0 zouden maken, dan was de wedstrijd wel gespeeld. Luuk, Thijs en de Candyman kwamen er alle drie in na rust.

Zo gezegd, zo gedaan. De eerste bal na de aftrap werd diep gespeeld op Bart, die passeerde als vakkundig vleugelspeler 3 man, haalde de achterlijn, legde de bal terug en Niels tikte na een halve minuut raak, 3-0 en wedstrijd gespeeld.

Daarna was het echter angstig, gehaast, slordig en leken we niet meer aan voetballen toe te komen. Het vertrouwen en de durf van de eerste helft was een periode volledig verdwenen en we leken de grip op de wedstrijd te verliezen. Individuele foutjes hielpen SVOD weer wat in het zadel en halverwege de tweede helft kwamen zij dan ook op 3-1. Hierna probeerde ze aan te dringen op de 3-2 om het nog spannend te maken. Jacco besloot om weer wat door te wisselen waardoor de rust enigszins weer terug kwam in het elftal. Wellicht speelde de vermoeidheid ook mee voor de slordige tweede helft. Op het einde waren er nog een paar grote kansen voor Dion en Matthijs, maar bleef het bij 3-1.

Een keurige overwinning in de openingswedstrijd op een ervaren, maar tegenvallend SVOD 3. Na de wedstrijd hebben Justin en Luuk nog bardienst gedraaid in de kantine, waarvoor dank!

Zaterdag de tweede wedstrijd, tegen de koploper Kloetinge 5. Om 15:30 (!) wordt er afgetrapt in Kloetinge. De pen wordt doorgegeven aan de man die zich zo had verheugd op zijn eerste wedstrijd dat hij in zijn netste Zondagse-goed naar de kantine kwam; Mathijs Fincke.