De VV Serooskerke heet iedereen een warm welkom op ons sportpark. De competitie heeft twee weekenden stil gelegen door de voorjaarsvakantie en daarin het carnavalsweekend. De laatste wedstrijd tegen Patrijzen was een werkelijke battle en daarin hebben we laten zien dat we goed om kunnen gaan met tegenslag. 70 minuten met 10 man en dan als een team achter elkaar gaan staan en al vechtend nog een resultaat boeken, ondanks een eerder opgelopen achterstand. Met een man minder waren de beste en meeste kansen nog voor Seroos en bij mij blijft het gevoel hangen dat we hem nog hadden kunnen winnen. Dit allemaal tegen een sterke tegenstander en niet zo maar een staartploeg. Er zit zo een sterke wil in dit elftal.

Nu gaan we echter de draad weer oppakken voor de competitie en de punten. We ontvangen VV Veere en dit is geen onbekende van ons. Het is absoluut een derby, maar de scherpe rivaliteit die er is met Oostkapelle, is er met Veere niet. Het jeugdvoetbal van Veere en Serooskerke is al een aantal jaren samen en hier hoor je veel positieve meningen over. Ook het jubileumduel dat in de winterstop werd gespeeld als reprise van de nacompetitiefinale van 2007 heeft weer vele mooie herinneringen opgeleverd en zo een evenement valt prima met VV Veere samen te regelen.

Als vereniging heeft Veere het moeilijk. Er werden tot nu toe maar 3 punten behaald en die zijn inmiddels weer afgenomen omdat Veere de uitwedstrijd tegen FC Dauwendaele op het laatste moment af moest zeggen door spelerstekort. Veere begon het seizoen onder leiding van trainer Danny Magito, op 14 december werd er echter bekend dat hij per direct overstapte naar WIK’57. Op dat moment stond WIK’57 3e, inmiddels 6e, na 3 nederlagen en 1 overwinning. Oud-speler Lorenzo de Groot maakt dit seizoen bij Veere af als trainer en is ook aangesteld als trainer voor volgend seizoen.

Veere wist tot nu toe te winnen van SV Nieuwdorp, op 29 oktober werd het 2-0. Afgezien van deze wedstrijd werden er nog 4 doelpunten gemaakt. Veere kreeg er 70 tegen. Uit gesprekken met Veere mensen komt naar voren dat ze zich er al bij neergelegd hebben dat een degradatie niet valt af te wenden en dat Veere volgend jaar opnieuw moet gaan bouwen aan resultaten behalen en een goede sfeer. De uitwedstrijd werd door Seroos met 0-3 gewonnen, door doelpunten van Jeffrey Koets, Wessel Overbeeke en Alex Jobse.

Dit seizoen laat Serooskerke keer op keer een goede instelling zien in de wedstrijden, met een keeper die alert is, een stabiele verdediging en opkomende backs. We hebben een creatief middenveld met scorend vermogen en een aanval die voortdurend van positie wisselt. Mentaal zijn we ook sterk, Cees Houtepen zit er bovenop en samen met Ruben Hollemans waken zij voor verslapping. Als wij ons niveau halen, gaan we nog mooie dingen beleven.

Renco Francke.

De wedstrijdbal wordt deze wedstrijd gesponsord door Bouwpartner van Westen uit Middelburg.