Als je een wedstrijd verliest waar weinig positiefs over te zeggen valt, kun je maar beter geen wedstrijdverslag schrijven. In het verleden hebben we dit onder andere gedaan door het alleen over randzaken te hebben, of appeltaart. Onze vrienden uit Veere bleken onze verslagen ook met veel plezier te lezen. Waarschijnlijk in de hoop dat we informatie over onze tactiek prijsgeven in de verslagen, maar goed. Dit verslag is dus speciaal voor de buren uit Veere, zodat er tenminste nog iemand plezier aan dit verslag beleeft.

De voorbereiding was niet ideaal. Joôst had een speciaal op Veere ingestelde tactiek. Veere 3 is wat ouder qua gemiddelde leeftijd. Ervaren, slimme spelers, maar minder snelheid. Onze trainer had er even niet op gerekend dat er bij Veere 1 ernstige spelerstekorten zijn, waardoor er doorgeselecteerd wordt, Zodoende speelden we tegen half Veeroos onder 17, Wel deed een spits van Veere 1 mee, onze oude leider Robin. Natuurlijk deed de welbekende opa ook mee, prima speler, alleen je durft hem net niet met twee benen neer te zagen. Wat ook niet ideaal was, is dat er speciaal voor deze derby een scheidsrechter uit Gapinge werd aangesteld. Dat ligt wel precies in het midden, maar is toch Veere-territorium.

De tactiek van Joost, hoog staan, pakte in het begin van de wedstrijd verkeerd uit. Het schijnt dat er daarom zaterdag spandoeken met JoostOut langs het veld hangen. Broer Teun houdt zich in deze discussie tactisch afzijdig en meldde zich vast af om naar een konijnenshow te gaan. Dat ze maar een mooie show mogen opvoeren, die beestjes. Het hoog staan ging al snel mis. Een hoge bal viel over de verdediging en spits Robin ging alleen op de Yoeri af. Hij ging om onze keeper heen en tikte de bal richting de doellijn. Gelukkig hadden we niet de minste gastspeler in onze verdediging, Ramon van ’t derde. Die kon de veel te zacht ingeschoten bal makkelijk voor de lijn wegtikken. Een seconde later lagen zowel Ramon als de bal toch in het goal.

Wat was er gebeurd? Hij leek de bal zo makkelijk weg te kunnen tikken, was dit een eigen goal of ging de bal al richting het doel? Na het raadplegen van getuigen bleek dat Ramon de bal weliswaar voor de lijn had weggetikt, maar tegen zijn eigen standbeen. Peter zat tot tranen geroerd op de bank door de schoonheid van dit eigen doelpunt. Weer een prima kandidaat voor de naar hem vernoemde bokaal. Yoeri was hier zo teleurgesteld in, dat hij zaterdag ook niet komt opdagen.

We hebben sowieso niet zoveel spelers zaterdag. Heeft u toevallig schoenen met noppen of handschoenen? Leider Jelle biedt u graag een contract aan! Na de wedstrijd hebben we nog geprobeerd een spits van JVOZ (die dit seizoen meer gescoord heeft dan ons hele elftal) een contract aan te smeren. Hier hebben we nog geen reactie op gehad, maar we hebben van insiders vernomen dat er meerdere profclubs ook een bod hebben ingediend. Daar schenken ze alleen geen Schrobbelèr na de wedstrijd, dus we denken een reële kans te maken.

Wat na de openingsgoal volgde was een 90 minuten durende rondo. We hadden eigenlijk de hele tijd de bal, zonder er iets mee te doen. Af en toe werd er wel eens een pass 20 meter voor of achter de man over de zijlijn gelegd, je moet het natuurlijk wel af en toe spannend maken tijdens zo’n rondo. Nee, het was heel slecht. We creëerden geen enkel fatsoenlijk schot op goal. Wel werd de paal geraakt. Een vrije trap werd richting de tweede paal verlengd. In de scrimmage hoorden we het geluid van de paal, maar niet de bal, maar Niels was keihard tegen de paal beland.

Veere werd nog eenmaal gevaarlijk vanuit de counter. Weer kon een spits de bal in het lege doel schuiven. Dit keer was het opa en die was bang om te missen. Dus besloot hij om het lege goal links te laten liggen en een medespeler te zoeken. Yoeri had het tegendoelpunt al geaccepteerd, maar kwam nu toch maar even kijken of er wat te halen viel. Hij wist alsnog redding te brengen, zodat we in de wedstrijd bleven en door konden gaan met kansloze aanvallen opzetten.

Zo verloren we vrij droevig met 0-1, nadat we de vorige wedstrijd juist veel kansen creëerden tegen de ongeslagen koploper. Over Arendskerke gesproken, de spelers van Seroos 5 schreeuwen om mexicano’s en kipkorn’s in de kantine. Frikandellen, kroketten en rookworsten smaken heerlijk, maar hoe veel mooier zou het leven zijn als er mexicano’s en kipkorn’s in de kantine waren. Namens het culinaire panel willen we dit onderwerp graag agenderen voor de eerstvolgende bestuursvergadering.