Iedereen van harte welkom bij de kampioenswedstrijd van de VV Serooskerke! Lang hebben we toegewerkt naar dit moment, vele wedstrijden hebben we gewonnen, vele tegenslagen hebben we overwonnen, vele spelers hebben een bijdrage geleverd aan de positie waarin we nu staan. We zijn op het punt beland dat we onszelf kampioen kunnen maken, zonder dat we naar anderen hoeven te kijken. Aan 1 punt hebben we genoeg om de kroon op dit seizoen te zetten.

Afgelopen zaterdag waren we al heel dicht bij het kampioenschap, maar late treffers van FC Dauwendaele stelde het feest nog even uit. Deze kleine teleurstelling moet snel omgezet worden in een enorme zin om de kampioenswedstrijd tegen Luctor Heinkenszand te gaan spelen en ernaar toe te gaan leven. Wat is er mooier dan als speler in het blauwwit zo een wedstrijd te mogen spelen? Een thuiswedstrijd, die naar alle waarschijnlijkheid druk bezocht gaat worden en waarbij je het volledig in eigen hand hebt om kampioen te worden. Luctor Heinkenszand is een geduchte tegenstander met een aantal heel sterke spelers.

Een kroon op het werk, dat moet het worden. Het vertrouwen in een goede afloop mag groot zijn. Tot nu toe hebben we alle thuiswedstrijden van dit seizoen gewonnen, 12 thuiswedstrijden op een rij werden gewonnen, met een doelsaldo van 36-8. Het elftal en zijn staf verdienen en groot compliment en respect voor de prestatie tot nu toe. Het seizoen zijn we begonnen met een wat ingetogen verwachtingspatroon, na het rampjaar van vorig seizoen. Maar dit jaar is er zo vaak karakter getoond.

Jordi startte het seizoen heel scherp en geconcentreerd en is nu vastberaden om bij zijn afscheid met de schaal in zijn handen te staan. Robbie stond er iedere week en kwam veelvuldig op langs de rechterkant. Jeffrey Koets en Peter verdienen misschien wel het grootste compliment, door hun manier van verdedigen en Seroos te brengen waar we nu staan. Wessel speelt het beste jaar uit zijn loopbaan, de manier hoe hij zijn doelpunten erin schiet is heerlijk, dat is uithalen. De TGV op links is niet te stuiten. Jeffry Poppe is fitter dan ooit en als een vervelende wesp blijft hij maar in duel met zijn tegenstander, ook zijn diepgang is opvallend. Kaj is een frêle technicus, die de bal aan een touwtje kan hebben, zijn oog en traptechniek voor de steekpass zijn een wapen. Ruben heb ik eerder onze Veldmaarschalk genoemd, daar blijf ik bij. Alex heeft zijn rentree op indrukwekkende wijze gemaakt, een aanwinst voor de ploeg. Aron is die listige spits, die al heel wat doelpunten heeft gemaakt. Sil deelt samen met Kaj het touwtje aan het linkerbeen, heerlijk om zulke balvaste spelers in je ploeg te hebben. Jordy Sinke is het aanstormende talent, wie de komende jaren zeker een basisspeler gaat worden. Dit matchpoint voor de titel is mede mogelijk gemaakt door de doelpunten van Lars, Bjarne en Robbert. Ook de rol van Rick Verhage en Roy de Visser die een aantal wedstrijden speelden alsof ze er al jaren staan, mag niet onderbelicht blijven. Bjorn mag ook zeker op de kar. Cees is de onbetwiste leider van dit elftal, wat zo hard gewerkt heeft voor haar succes.

Mannen, zet de kroon op het werk!

Renco Francke.

De wedstrijdbal wordt deze week geschonken door KG Adviseurs, pupil van de week is Koen Tavenier.